Det er en super idé og allerede en temmelig stor business i dag både på B2C og B2B.
Ret beset er det vel det mybanker gør, bare uden den store service.
Jeg arbejder selv i bank, og kender bl.a. til Bank Brokers (B2B norsk men også i DK) som har rimelig stor succes i følge rygterne.
Mit råd er sats på de tre t'er. Tillid, Tillid og ja tillid, som alle undersøgelser viser er det vigtigste for folks bankforretninger. Det matcher også dit udgangspunkt hvor du kan starte med folk i din omgangskreds. Mig bekendt sidder der mange bankfolk og hjælper venner og familie med at flytte bank, så hvis du holder dig fra folk der er kunder i dit eget PI, tror jeg aldrig du kan få ørene i maskinen, så længe du ikke tager noget honorar. Det kan til gengæld byttes for et godt testimonial, når du går live:)
Hvis du har meget tillid, er prisen mindre vigtig, og jeg ville ikke slå mig op på kun at gøre det billigere for kunderne, men også bedre (til prisen).
At beregne en besparelse er ikke den store øvelse, men du skal sikre dig en model, der tager højde for øget engagement og "små" engagementer.
I dagens danmark er det politisk ukorrekt at sige at der er "dårlige bankkunder", men de vil også være dårlige (tidskrævende og ofte have lille dynamik) for dig.
Tænk måske i en model, hvor du ikke tilbyder en løsning men mere i rådgivning til de kunder (måske en service omkring mødedeltagelse m.v.)
Håber mine råd kunne hjælpe