Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til indtægt på stort site!

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været inde for at snuse lidt på din side, og som førnævnte indlæg påpeger, så ser det ud som om, at der er rimelig mange "stamgæster".
Her er en idé, som jeg selv tidligere har haft, men bare aldrig haft "the nuts" til at gennemføre.

Overvej en stamgæst på en kro, der hver dag i de sidste 25 år har kommet det samme sted og fået sin(e) sædvanlige øl og sin sædvanlige sludder med sine medstamgæster. Nu skal han pludselig til at betale for at skulle benytte barstolen. Medmindre du lynhurtigt kompenserer ved at lave en prisnedsættelse på øllen, så får du en knotten stamgæst og i værste fald skrider han.

Hvis du laver brugerbetaling på nogle af tingene, så skal du være klar til at kompensere. Og her kommer det så:
I toppen af din side skriver du, hvad du har af overskud på siden / har tænkt dig at bruge på den.
Lad os sige at du tjener 10K på en reklame og 5K på brugerbetaling, så smider du måske 2K op til skue for alle brugerne - og altså 13K i lommen. I slutningen af måneden, hvor der måske er 5K at gøre godt for, så laver du en tråd i dit forum, hvor folk kan komme med forslag til, hvad pengene skal bruges til. Du udvælger de forslag du bedst kan lide, og laver en afstemning, så brugerne har indflydelse på, hvad nogle af pengene går til.
Lad os sige at de godt kunne tænke sig at spille en pokerturnering, så laver du en freeroll med 5K i prizepoolen. Kunne de godt tænke sig at se en babe smide tøjet, så finder du en babe der vil smide tøjet og får hende til at tage en hyggestedet-tshirt på.

Brugerbetaling er IMO vejen frem på en side som din, men det kræver at du kompenserer, for der findes læssevis af lignende sider ude på nettet. Ovenstående er i hvert fald unikt - jeg har aldrig set det før, i hvert fald.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)