Jeg planlægger at holde et arrangement for min kundeklub. (Golfspillere) Arrangementet koster 250 at deltage i. De 200 dækker betaling til golfklubben, det er en forening og er ikke momsregistreret. De sidste 50 går til præmier, drikkevarer, bespisning mv. Arrangementet giver underskud, og det er helt ok da det er markedsføring overfor kunder. mit spørgsmål er: bliver jeg momspligtig af deltagerbetalingen? I bund og grund mener jeg blot at være mellemstation for banelejen på de 200 kr pr gæst som afregnes til golfklubben uden moms. Risikerer jeg at blive momspligtig af hele deltagerbetalingen? Vh anders www.DKGolf.dk |
ja det vil jeg mene hvis det er dig der opkræver det hele og fakturerer de enkelte - ellers må golfklubben gøre det hvis den må uden moms for de 200 kr
Du skal også undersøge - hvis du køber ting - præmier/gaver osv - i hvilket omfang du har momsfradrag for disse ting - Jeg har ikke gennemtænkt hvad det vil falde ind under https://www.danskrevision.dk/Raadgivning/Documents/2014%20-%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf siger en del - jeg tror ikke du bare kan sige at gæster inviteret ud behandeles udelukkende som markedsføringsomkostninger -. selv om jeg jo synes det er det - så check det godt igennem så du ikke får overraskelse
vh