Mig og min virksomhed: Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed med fokus på coaching Jeg bruger dinero som regnskabprogram Jeg rejser rundt i Norge og Danmark for en Norsk virksomhed og coacher de ansatte. Mit situation: Jeg skal viderefakturere mine rejseomkostninger til kunden Kunden ønsker ikke at modtage billag, dem skal jeg selv beholde Jeg har udlæg i kategorierne: Broafgift i Danmark Bus i Norge Flybillet Hotel (Danmark) Hotel (Norge) Kørsel i egen bil i Danmark Materialer u. moms. købt i Danmark Taxa i Norge Mine spørgsmål: Hvordan gør jeg det i Dinero? Opretter jeg bare en faktura i salg med en linje for hver kategori? Og hvordan skal jeg postere de enkelte udlæg i Dinero? Hvad betyder det, at der skal moms på kørselsgodtgørelse. Lægger jeg 25% oven i de 3,73 dkk? Håber nogen kan hjælpe, da det haster lidt. Jeg vil forsøge at finde en bogholder eller en revisor jeg kan tale med i løbet af ugen. Hvis nogen kan anbefale en dygtig og ikke alt for dyr bogholder, som vil kunne hjælpe mig med Dinero og mine spørgsmål, må i meget gerne sige til. På forhånd tak. /Lasse |
der er mange detaljer, så find en bogholder - www.agera.dk gir tre gratis uforpligtende tilbud
Overordnet er der aldrig moms på når du som DK virksomhed med momsregistrering fakturerer en norsk momsregistreret men du skal bogføre så du kan indberette moms til rubrik C
Dine køb skal du bare bogføre som alle andre køb hver for sig eller hvad der måske kan slås sammen - jeg forstod ikke lige materialer uden moms - men har heller ikke været i detaljer med hver punkt men synes du skal bruge en bogholder i en fart - både over for dine køb - evt fradrag for kørsel og andet - og vent så med at bogføre til du har personen på plads - der kan også være en der melder sig her