Jeg er ved at lukke mit Holding Selskab da jeg ikke længere skal bruge det, i den forbindelse har jeg fundet frem til at min bank har sat min lønkonto til at være ejet af mit holding selskab, hvilket slet ikke giver mening! Derudover har jeg også en konto som bare hedder mit firmanavn og er eget af mit holding selskab. Oversigt over mine kontier. Holding ApS Indehaver: Holding ApS - 81,39 DKK Lønkonto Indehaver: Holding ApS - 9.072,25 DKK Frikonto Indehaver: Jens M - 29.194,77 DKK Det skal siges at kontoen for Holding ApS, har haft revisor på alle årene og der har ikke været nogle aktivitet, da firmaet jeg havde en anpart i, aldrig har lavet et overskud som kunne udbetales til mit holding firma. Jeg har så bedt min bankrådigiver om at lave det om, han svaret så følgende: Når den har stået under dit ApS så får du en rest skat du skal betale hvis jeg flytter kontoen. Den er oprettet som erhvervskonto i 2009 kan jeg se.
Jeg kan godt ændre indehaver men hør evt. lige med din revisor, den skatte omkostning der vil komme. Kan jeg nu risikere at skulle betale en retsskat ??? Det eneste som er kommet ind på kontoen "Lønkonto" er min løn fra arbejde, som der er betalt skat af. Håber i kan hjælpe mig. |
Går disse fejl igen i Holding's årsrapport?