Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min bank har kludret i min privat og erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lukke mit Holding Selskab da jeg ikke længere skal bruge det, i den forbindelse har jeg fundet frem til at min bank har sat min lønkonto til at være ejet af mit holding selskab, hvilket slet ikke giver mening! Derudover har jeg også en konto som bare hedder mit firmanavn og er eget af mit holding selskab.

Oversigt over mine kontier.

Holding ApS   Indehaver: Holding ApS - 81,39 DKK

Lønkonto  Indehaver: Holding ApS - 9.072,25 DKK

Frikonto   Indehaver: Jens M - 29.194,77 DKK

Det skal siges at kontoen for Holding ApS, har haft revisor på alle årene og der har ikke været nogle aktivitet, da firmaet jeg havde en anpart i, aldrig har lavet et overskud som kunne udbetales til mit holding firma.

Jeg har så bedt min bankrådigiver om at lave det om, han svaret så følgende:

Når den har stået under dit ApS så får du en rest skat du skal betale hvis jeg flytter kontoen. Den er oprettet som erhvervskonto i 2009 kan jeg se.

Jeg kan godt ændre indehaver men hør evt. lige med din revisor, den skatte omkostning der vil komme.

Kan jeg nu risikere at skulle betale en retsskat ??? Det eneste som er kommet ind på kontoen "Lønkonto" er min løn fra arbejde, som der er betalt skat af.

Håber i kan hjælpe mig.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:43

Går disse fejl igen i Holding's årsrapport?

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 18:07

Har der været afsat tilgodehavende til selskabsdeltagere i årsrapporten som følge af, at din løn er gået ind på selskabets konto?

Er det revision du har haft på dit holdingselskab, og figurerer ''løn-konto'' i årsrapporten?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09

ja hvis Arguins har ret i at det går igen som fejl i årsrapport/rapporter så er det jo besvær med ændring men så synes jeg det er underligt, hvis du har haft revisor på holding, at han ikke har undret sig MEGET over at der pludselig indgik en løn i holding - et holding som ellers jo ikke synes at ha været overbelastet med transaktioner . hvordan forklarer revisor det?

Den løn på 9.072,25 er du så sikker på er løn efter skat. Det er et beløb som dit driftsselskab har udbetalt dig og der er betalt skat og alt og der har slet ikke været andre transaktioner siden 2009 eller hvornår pengene kom ind, end disse 9.072,25

Ved du hvordan holding kom til at være ejer af den "lønkonto" for det burde jo være uhyre klart i netbank og alle steder ligesom det må ha været klart under oprettelsen (eller burde ha været det) Er det en 100% bank fejl?

Undrede du dig ikke selv over hvor nettolønnen blev af den gang du fik løn?

Revisor må kunne vise, at de 9.072 er nettoløn som er kørt forkert ved at der er et lønbilag på f.eks. 30.000 kr brutto i drift samme dag som de 9.072 ved fejl gik til holding.

I så fald må det være muligt at bogføre det om til at være gæld til indehaver så du kan hæve skattefrit - men her er så problemet hvis der skal korrigeres nogle år tilbage - det må din revisor kunne afklare, hvis han har revideret et regnskab med få transaktioner i holding, og det omfatter et beløb som er kommet ind som løn

Banken er nok bange for, at det skal se ud som løn eller udbytte når det bare udbetales, men det er jo en fejl der skal rettes til - en gæld fra holding til dig (et indskud du har foretaget  - ikke elegant, men revisor må kunne fixe det)

Lad os høre hvordan det hang sammen så vi kan lære

vh John H

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:11

Jeg regner nu med at fejlen ikke går igen i årsrapporten :)

Gør den ikke det skulle det også være lettere at løse.

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 18:19

Løn-kontoen figurerer ikke på årsrapporten, det virker som om den skal ikke har været registreret af revisoren eller mig selv. 

Jeg har altid set den som min egen privat konto, indtil min netbank var bleveret opdateret med nyt layout, hvor der herefter stod en note ud foran kontoen, at indehaveren af kontoen var mit holding selskab. Og nej der har ikke været afsat noget tilgodehavende til selskabsdeltagerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

aha - så er det nok let for revisor at få lavet noget i forhold til bank eller skat som gør at den konto - som både han og du jo har troet var din - flyttes i banken fra holding til privat - det er jo så kun i banken ejerforholdet har været forkert

Det kan godt kræve han taler med banken eller - at banken indberetter det til skat (det må være årsagen til de siger du får skat af det men jeg forstår ikke hvorfor, for det kunne jo sagtens være et tilgodehavende du havde for udlæg eller andet for holding

I så fald må du bevise for skat, at det er ren fejl. Det tror jeg din revisor har en elegant løsning på - sammen med banken - evt et lille "skriv"- hvis ikke Arguins kommer med noget let inden Big Smile

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 18:29

Det ser ikke ud til at denne konto har været opgivet i årsrapporterne, det har udelukkende været kontoen Holding ApS. 

Jeg lånte i 2009 ca. 200.000 kr. til stiftelse af Holding firmaet som herefter indskød de 200.000 kr. i moderselskabet, som de andre stiftere også indskudte. Herefter har Holding ApS ingen aktivitet haft. Det giver derfor heller ingen mening, at de oprettede "Lønkontoen" i selskabets navn og ikke i mit privat navn. 

De beløb af jeg opgivet til jer i oversigten, det er bare hvad de enkelte kontier indeholder per dags dato. Den løn jeg har fået, er der blevet betalt SKAT af. Lønnen jeg har fået igennem tiderne samt via mit nye arbejde, går også ind på kontoen "Lønkonto" samt når jeg fortager andre private køb.

Dvs. der er jo lavet over 1000 posteringer siden 2009. De nemmeste ville være, hvis de alle parter kunne se det var en fejl og overdrage kontoen til mit eget navn. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31

I princippet bør banken rette sin indberetning til SKAT. Derfra burde SKAT selv rette selvangivelser som følge af nye oplysninger.

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 18:32

Ja det håber jeg virkelig også! Det er rart at få nogle andre øjne på sagen, da jeg virkelig ikke kan overskue at skulle blive påkrævet en eller anden kæmpe retsskat for noget jeg har betalt SKAT af.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)