Hej Amino.dk Jeg har nu set et program på Tv2 kaldet "Skål Danmark" Der bliver der nævnt at gymnasiefester hører ind under "privatfester" og at man derfor gerne må udskænke alkohol til mindre årige.
Derfor er jeg nu i tvivl og kunne godt tænke mig lidt hjælp. Har altid fået af vide at man kun må cider og lign. Men den udsendelse på tv2 sagde noget andet. Så det jeg konkret kunne bruge hjælp til er.
En handelsskole /gymnasie fest, kun for skolens elever. Nogen over 18, andre under. Må der udskænkes alkohol som reglerne sagde i programmet. Altså sådan noget som tequila sunrise, Isbjørn, jægerbombs og lign.
Har i eventuel nogle links eller steder der kan bekræfte reglerne omkring dette.
Fordi jeg er/var formand af et festudvalg på en handelsskolen. Og dette er produkter vi gerne vil have ind, men fået af vide at reglerne siger nej. Men efter aftens udsendelse på tv2, modsiger det jo lidt de regler vi har fået af vide som er gældende ang privatfester / Som det jo hører ind under.
Tak, det var alt jeg skulle vide. Jeg har selv været formand, faktisk også på handelsskolen, for skolens festudvalg. Altså det som jo overordnet er vigtigst her, er om skolens ledelse ønsker den type udskænkning og er svaret nej, er der tale om en længerevarende process. Vi serverede selv den type drinks på min skole som du angiver og oplevede det ikke problematisk. Der vil altid være nogen som drikker dig stang Bacardi - om det er øl eller vodka. Hvis du er interesseret i mere information, er du velkommen til at kontakte mig.
Og til den klaphat som har givet mig én stjerne for mit opslag, uden at beskæftige sig med motivet bag, har jeg én ting at sige til; get your shit together.
Men det i udsendelsen foregik på et gymnasie, på selve skolen, elever havde købt billetter og skulle betale for drinks og shots. Hvordan kan der være forskel på at et gymnasie må og en handelsskole?
-Begge steder holdes på skolen -Samme årgang / alder -Styres af frivillige elever fra skolen, som er i et festudvalg.
Det burde vel være enten lovligt eller ulovligt begge steder? Kan ikke se der skulle være forskel på det, når det holdes på samme måde?
Når der er tale om et lukket arrangement, med en lukket gæsteliste, gælder der andre regler, som ikke falder under udskænkningslovgivningen. Det er som en stor privatfest.