Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemregning eller drift ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min (ufaglærte) bogholder har ført en udbetaling til min bror der er med i bestyrelsen for en forening på en mellemregningskonto.

Da der er tale om skattefrit honorar så skal det vel op i driften ? 

Hvordan opretter man sådan en konto i Billys Billing ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36

Hvor kan man få skattefri honorarer ?

Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 17:41

Hvordan kan man ikke få skattefrit honorar? ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47218
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42

Michael Harboe:
Hvor kan man få skattefri honorarer ?
jeg vil også ha et sådanne - men kunne der være tale om skattefri kørselsgodtkørelse - telefon - eller nogle af de andre ting der er regler for at udbetale skattefrit til bestyrelse/formand - (tror måske det skal være vedtaget hvad man dækker af den slags omk som jo skal være dækning af omkostninger afholdt) - og så skal det givet i drift - men honorar må man ikke få skattefrit 

Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 17:48

Det er ganske simpelt.

Min bror er med i en bestyrrelse. Ingen er ansat.

Min bror har ydet både en masse tid og har også haft omkostniger som foreningen har afholdt for så vidt angår de omkostninger som der forelå bilag på.

Det er mig bekendt tilladt at modtage 1500 kr årligt som skattefrit honorar

Han har modtaget 1600 kr i 2013.

Det skal bogføres korrekt og jeg kan ikke se det rimelige i at han skal betale skat at det, ikke mindst i lyset af at jeg mindes det netop skattefrie beløb på 1500 som jeg dog ikke kan huske hvor jeg har set for 1 år siden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47218
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56

Lyder som skattefri godtgørelse efter ligningslovens paragraf 7M. Nej den skal ikke konteres på mellemregning men op i driften.

Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 18:16

Alene det at han har holdt en internetforbindelse i live og haft ekstraordinære telefonregninger som foreningen pt. ikke har dækket må give ret til en eller anden form for dækning. og ja, det er nok ligningslovens paragraf 7M der er tale om. Men jeg kan jo ikke bede ham give mig hans private regninger til f.eks. internet, telefon og finde bus og togbilletter frem som han i kampens hede også betalte.

Så hvordan gør man det ?  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28

Det er korrekt, at det er muligt at få kr. 1.400 som skattefri godtgørelse, når man er ulønnet bestyrelsesmedlem jfr. bekendtgørelse 961 af 25/9 2012. Mig  bekendt pristalsreguleres beløbet ikke.

Derudover kan internet og telefon dækkes med op til kr. 2.300 pr. år, ligesom der kan udbetales skattefri kørselsgodtgørelse efter statens takster.

Før jeg svarer, skal jeg blot forstå spørgsmålet.  Er det din bror skattefri godtgørelse, som er indgået i din virksomhed - eller ?

Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 18:34

well, når jeg nu f.eks. har bedt ham om at være online for at scanne dokumenter og sende dem til mig når jeg har været i udlandet, så er der både involveret telefon, internet, scanner og tid i det. For nu bare at tage et eksempel. Han har selvfølgelig en langsigtet interesse i at vores fælles projekt lykkedes og aftalen er jo i princippet bare den "bare det ikke koster mig noget"...

Transport kan vel kun dækkes såfremt han kommer med en stak bus og togbilleter ?  

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)