Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lejekontrakt - konkurrenceforhold

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 56
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

§ Lejer har på sin webshop xxxxx efter 1. marts 2014 kun salv af xxxxxx indtil varelager fra xxxxbutik i x-by er afviklet. Der indkøbes ikke yderligere varer til forsættelse af denne virksomhed.

Nu har jeg opsagt min lejekontrakt (med 3 mdr varsel ) gældende pr. 1.12.14  .

Udlejer mener jeg bryder kontrakten ved at sælge af mine vare  og nyindkøbte vare på webshoppen ?

Hvad er værste scenarie hvis jeg gør ?

Har ikke kunnet finde noget sted i kontrakten, at den gælder i under de 3 mdr. opsigelsen varer.

Er det et ok argument for at sælge på webshoppen også af nyindkøbte varer.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:00

Er der salg af den omhandlede vare det gælder? Det står i teksten at du ikke skal købe yderligere ind af denne vare.

Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 16:12

Det er lige så meget varegrupper, der er indkøbt inden, som udlejer påtaler.

Har indkøbt en varegruppe som aldrig før har været på shoppen, som udlejer påtaler.

derudover 2 varegrupper smykker og gaveæsker som i min verden ikke har med gl. varegrupper at gøre

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:18

beo:

Det er lige så meget varegrupper, der er indkøbt inden, som udlejer påtaler.

Har indkøbt en varegruppe som aldrig før har været på shoppen, som udlejer påtaler.

derudover 2 varegrupper smykker og gaveæsker som i min verden ikke har med gl. varegrupper at gøre

Er disse varegrupper beslægtet med de produkter som står nævnt i jeres kontrakt.

Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 16:36

2 nye varegrupper består i  1. smykker(charms)  med motiver ( f.eks. symaskine/ fingerbøl /nålepude osv. )   min webshop handler tekstiler/bøger/tilbehør til en specifik hobby inden for textil (patchwork)

2. varegruppe er gaveæsker fra Nepal til evt. brug ved smykkekøbet.

Alt andet jeg sælger på webshoppen er indkøbt inden, bilag mm forefindes. Foto af varelager taget inden opsigelse.

En del af varelageret omdanner jeg til sykit og modeller og pakninger.

ved godt det er lidt kringlet, forsøger at forklarer så godt jeg kan.

1 varegruppe har hidtil ikke været på shoppen, den har kun været i den fysiske butik. Den lagde jeg op, men  kun med nyindkøbt og intet af det gl. den blev påtalt.

men hvad er det værste scenarie, hvad kan udlejer stille op andet påtale ? nå det var igen mange spørgsmål

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det er meget kringlet.

Jeg synes du skal tage fat i nogen, hvor du kan fremlægge kontrakt etc og få rådgivning. Det er svært at tage stilling til når man ikke ser hele "billedet".

Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 18:07

Den kan være der er en herinde der kan give et bud på, hvad udlejer kan gøre ved det  ?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:22

Jeg har arbejdet med lejekontrakter i 8 år og har aldrig før set en lignende formulering. Det ligner for mig mest en slags indledning/hensigtserklæring. 

Hvis der ikke er bundet konkrete retsvirkninger op på, at du alligevel fortsætter salget (hvis det overhovedet er det du gør), så kan udlejer under alle omstændigheder ikke gøre noget ved det.

Men det er ikke muligt for mig at udtale mig helt klart, da det vil kræve en gennemgang af hele lejekontrakten, evt. e-mails og tillægsaftaler mellem jer samt omstændighederne i øvrigt. Hvad går udlejers indsigelser helt konkret ud på? Hvilke bestemmelser i lejekontrakten mener udlejer helt konkret, at du har overtrådt, og hvilke konsekvenser mener udlejer, at det i så fald skal have? Det er udlejer, der skal bevise, at du har misligholdt lejekontrakten, ligesom udlejer skal bevise at have lidt et tab som følge heraf. 

Du spørger til sidst, om lejekontrakten også gælder under opsigelsen. Hertil er svaret ja. Lejekontrakten gælder indtil du er fraflyttet og alt mellemværende er afregnet.

Fastholder udlejer bør du få en juridisk vurdering af forholdet. Jeg skal gerne give dig en vurdering for en fast pris.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)