Hej Lars. Nu ved vi jo ikke, hvor langt du er i processen. Er det opstart eller reorganisering, du er i gang med? Er det opstart, vil jeg bestemt give Birthe ret. Hvis det er er reorganisering af et dit dynasti, er det bestemt interessant at have flere selskaber under et Holding-selskab. En enkeltmandsvirksomhed kan som nævnt af andre ikke være holdingselskab, men en enkeltmandsvirksomhed kan vel EJE et -eller flere- holdingselskaber (det må d'herrer revisorer/advokater kunne bekræfte). Som også nævnt af andre: Hertil er der mange omkostninger - og jeg vil mene, at du skal have både revisor og advokat til at holde styr på det. Anyway, god vind! \jø
men en enkeltmandsvirksomhed kan vel EJE et -eller flere- holdingselskaber (det må d'herrer revisorer/advokater kunne bekræfte
Enkeltmandsvirksomhed må godt eje aktier og anparter, men man kan jo kun stifte selskab med beskattede midler som jo så ikke er i enkeltmandsvirksomheden når de er beskattede så jeg kan ikke se en eneste ide i enkeltmandsvirksomhed som ejer, og altså slet ikke som stifter? (aktier indgår som ex renter jo ikke i enkeltmandsvirksomheds resultat) Andre må melde ind hvad loven siger klart
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ud hvad jeg kan læse og forstå, ville det nemmeste og smarteste være kun at oprette 1 enkeltmansvirksomhed, og så registrere alle 3 brancher i denne virksomhed. For netop kun at have et stks. regnskab.
Ville man kunne oprette og overfører al overskydende indtægt til et holding selskab, som os står i mit navn på samme adr. ? og evt. udbetale løn fra dette holding selskab. men mere for at kunne lave en "opsparing" så man kan omdanne til Aps senere hen.
efter hvad jeg kan læse og forstå, ville det nemmeste og smarteste være kun at oprette 1 enkeltmansvirksomhed, og så registrere alle 3 brancher i denne virksomhed. For netop kun at have et stks. regnskab.
nemmest og billigst ja - dog så personlig hæftelse men også mange fordele så jeg vil umiddelbart sige ja men helt konkret råd af revisor skader ikke ud fra det konkrete
Lars Pedersen:
Ville man kunne oprette og overfører al overskydende indtægt til et holding selskab, som os står i mit navn på samme adr.
Nej - men du kan drive din enkeltmandsvirksomhed under virksomhedsskatteordningen hvor det du ikke hæver kun selskabsbeskattes - Det betyder ikke at du bare kan bruge dem til at stifte ApS senere, for det skal være personligt beskatte OG VSO vil givet betyde for dig, at du skal ha hjælp med at opsætte regnskab og lave årets regnskab i forhold til en besværlig hæverækkefølge - men se evt om VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html
Start enkelt og registrer din hovedbranche og om nødvendigt bi brancher. Overvej et regnskabsprogram som kan styre afdelinger så du kan følge hver afdeling indtægter og udgifter - ELLER outsource regnskabet til en af de mange gode online eksterne bogholdere og revisorer der er her på amino
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER