Som overskrifter siger: Må jeg stå som ejer af flere forskellige enkeltmandsvirksomheder som samtidig er registreret på samme adresse?
Jeg tænker et holding selskab som jeg ejer, og tre enkeltmandsvirksomheder som jeg ejer og som er ejet/administreret af mit holding selskab, alle registreret på samme adresse.
Der er intet i vejen for masser af firmaer på samme adresse- men det må jo være I/S personlig virksomhed du er eller vil være del-ejer af 3 stk det kan ikke være enkeltmandsvirksomheder
Tænk også lige på hvad du skal med flere virksomheder = flere regnskaber + flere omk som risiko - specielt i selskaber og hvad du rent faktisk skal med holding. Keep it simple
vh john h
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du kan jo godt have EN enkeltmandsvirksomhed (under dit cvr-nummer), der så tilbyder tre forskellige ydelser og fremstår som tre enheder overfor kunderne.
F.eks. kan du kalde dit firma LP Service og så lave forskellige logoer på de forskellige "firmaer": Bogholderi LP Service, IT-supporten LP Service og Bilvask LP Sevice.
min hensigt var at oprette et IVS selskab som holding selskab, som ejer tre andre Enkeltmands virksomheder, som også står i mit navn. det er tre forskellige brancher firmaer er i.
Spørgsmålet er så: når jeg står som ejer af IVS holding med cvr nr. i mit navn, kan jeg så oprette 3 enkeltmands virksomheder i hver sin branche men alle i mit eget navn, og få et CVR nr. til hver virksomhed, og alle 4 virksomheder er registreret på samme adr. meningen er er al indtægt fra de tre enkeltmands firmaer skal overføres til IVS holding selskabet, for senere at kunne omdanne Holding selskabet til AS eller APS.
Jeg tænker et holding selskab som jeg ejer, og tre enkeltmandsvirksomheder som jeg ejer og som er ejet/administreret af mit holding selskab, alle registreret på samme adresse.
kan det gå ??
Du kan ikke via holding eje enkeltmandsselskaber, men igen kan du deltage i flere I/S, men her dog via holdingselskabet og ikke dig personligt.
Såfremt du ønsker en struktur hvor du har et holdingselskab og 3 underliggende selskaber du ejer 100%, så skal alle disse fire være kapitalselskaber (IVS, ApS eller A/S)
min hensigt var at oprette et IVS selskab som holding selskab, som ejer tre andre Enkeltmands virksomheder, som også står i mit navn. det er tre forskellige brancher firmaer er i.
Spørgsmålet er så: når jeg står som ejer af IVS holding med cvr nr. i mit navn, kan jeg så oprette 3 enkeltmands virksomheder i hver sin branche men alle i mit eget navn, og få et CVR nr. til hver virksomhed,
den eneste lidt forskellige du hørte var en advokat som nok ikke havde læst rigtigt. Du kan ha IVS som holding - men læs lige om omkostningerHER I LINK
Det IVS kan ikke være ejer af enkeltmandsvirksomhed OG hvis du ser bort fra det med holding så kan du kun ha 1 enkeltmandsvirksomhed
Du kan ha IVS holding og det kan eje andre IVS som drift - eller være del ejer af I/S - og adressen er helt ligemeget - der må være lige så mange CVR på samme adresse som nogen har lyst til.
Jeg siger bare stadigt- start nu roligt- du kan ha mange brancher i samme enkeltmandsvirksomhed eller selskab - keep it simple - holding selskab med fire driftsselskaber er masser af omkostninger og administration og formentlig også tilmed risiko for kaptialberedskab og andet - Keep it simple
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER