Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer af flere virksomheder på samme adr.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskrifter siger: Må jeg stå som ejer af flere forskellige enkeltmandsvirksomheder som samtidig er registreret på samme adresse? 

Jeg tænker et holding selskab som jeg ejer, og tre enkeltmandsvirksomheder som jeg ejer og som er ejet/administreret af mit holding selskab, alle registreret på samme adresse. 

kan det gå ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20

Der er intet i vejen for masser af firmaer på samme adresse- men det må jo være I/S personlig virksomhed du er eller vil være del-ejer af 3 stk det kan ikke være enkeltmandsvirksomheder

Enkeltmandsvirksomhed er - enkeltmands - og personlig og kun et CVR per person - aldrig flere

I/S er personlig virksomhed ejet af mere end en - herunder ex et selskab - der kan man være medejer af mere end en.

Selskaber - type ApS, IVS, A/S er selvstændige juridiske enheder og man kan ha så mange man vil - og det er den slags der bruges som holding

Læs lidt om at ha virksomhed i selskabsform eller personlig form her, for det kunne lyde lidt uklart det du skriver - SELSKAB ELLER PERSONLIG - FOR OG BAGDELE 

Tænk også lige på hvad du skal med flere virksomheder = flere regnskaber + flere omk som risiko - specielt i selskaber og hvad du rent faktisk skal med holding. Keep it simple

vh john h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:30

Du kan jo godt have EN enkeltmandsvirksomhed (under dit cvr-nummer), der så tilbyder tre forskellige ydelser og fremstår som tre enheder overfor kunderne.

F.eks. kan du kalde dit firma LP Service og så lave forskellige logoer på de forskellige "firmaer": Bogholderi LP Service, IT-supporten LP Service og Bilvask LP Sevice.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38

Hej Lars

Det korte svar er: ja

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40

Advokat Jacob Berner Rue:
Det korte svar er: ja
at trådstarter kan være ejer af 3 enkeltmandsvirksomheder? Spændende men nok ikke helt rigtigt

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 14:54

hører lidt forskellige meninger...

min hensigt var at oprette et IVS selskab som holding selskab, som ejer tre andre Enkeltmands virksomheder, som også står i mit navn. det er tre forskellige brancher firmaer er i. 

Spørgsmålet er så: når jeg står som ejer af IVS holding med cvr nr. i mit navn, kan jeg så oprette 3 enkeltmands virksomheder i hver sin branche men alle i mit eget navn, og få et CVR nr. til hver virksomhed, og alle 4 virksomheder er registreret på samme adr. meningen er er al indtægt fra de tre enkeltmands firmaer skal overføres til IVS holding selskabet, for senere at kunne omdanne Holding selskabet til AS eller APS. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58

Det er nonsens, om et selskab ejer en enkeltmandsvirksomhed.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:05

Lars Pedersen:
Må jeg stå som ejer af flere forskellige enkeltmandsvirksomheder som samtidig er registreret på samme adresse? 

Nej, du kan kun have 1 enkeltmandsvirksomhed, men denne må til gengæld gerne have flere forskellige aktiviteter.

Du kan deltage i flere I/S med adresse på samme sted.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:08

Lars Pedersen:

Jeg tænker et holding selskab som jeg ejer, og tre enkeltmandsvirksomheder som jeg ejer og som er ejet/administreret af mit holding selskab, alle registreret på samme adresse. 

kan det gå ??

Du kan ikke via holding eje enkeltmandsselskaber, men igen kan du deltage i flere I/S, men her dog via holdingselskabet og ikke dig personligt.

Såfremt du ønsker en struktur hvor du har et holdingselskab og 3 underliggende selskaber du ejer 100%, så skal alle disse fire være kapitalselskaber (IVS, ApS eller A/S)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21

Lars Pedersen:

hører lidt forskellige meninger...

min hensigt var at oprette et IVS selskab som holding selskab, som ejer tre andre Enkeltmands virksomheder, som også står i mit navn. det er tre forskellige brancher firmaer er i. 

Spørgsmålet er så: når jeg står som ejer af IVS holding med cvr nr. i mit navn, kan jeg så oprette 3 enkeltmands virksomheder i hver sin branche men alle i mit eget navn, og få et CVR nr. til hver virksomhed,

den eneste lidt forskellige du hørte var en advokat som nok ikke havde læst rigtigt. Du kan ha IVS som holding - men læs lige om omkostninger HER I LINK 

Det IVS kan ikke være ejer af enkeltmandsvirksomhed OG hvis du ser bort fra det med holding så kan du kun ha 1 enkeltmandsvirksomhed

Du kan ha IVS holding og det kan eje andre IVS som drift - eller være del ejer af I/S - og adressen er helt ligemeget - der må være lige så mange CVR på samme adresse som nogen har lyst til.

Jeg siger bare stadigt- start nu roligt- du kan ha mange brancher i samme enkeltmandsvirksomhed eller selskab - keep it simple - holding selskab med fire driftsselskaber er masser af omkostninger og administration og formentlig også tilmed risiko for kaptialberedskab og andet - Keep it simple

vh

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)