Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om patent på billeder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg skal til at lave en t-shirt som jeg vil sælge. Det er sådan at jeg ikke er sikker på hvad reglerne i Danmark er inden for at tage billeder og putte dem på en T-shirt.

F.eks. må jeg gerne tage et billed af Anders And og putte på en t shirt? Eller ville dette være i mod Disneys patent på Anders And.

Og hvis jeg så selv tegnede et billed af Anders And, ville det så være i strid med deres rettigheder?  

Mvh TeemoHatten

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:27

Jeg tror at du forveksler to begreb; patent og ophavsrettighed. Men hvis du tog et billede af Anders And, smed det på en t-shirt, solgte det og ikke have indhentet tilladelse fra, i dette tilfælde, Disney, vil der være tale om et klart brud på ophavsrettigheden og det kan blive dyrt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arne Graversen:

Jeg tror at du forveksler to begreb; patent og ophavsrettighed. Men hvis du tog et billede af Anders And, smed det på en t-shirt, solgte det og ikke have indhentet tilladelse fra, i dette tilfælde, Disney, vil der være tale om et klart brud på ophavsrettigheden og det kan blive dyrt.

Næsten enig. For Anders And er et registreret varemærke, og derfor vil det være et brud på Disneys varemærke, som er en endnu dyre sag, end hvis der "blot" var tale om en ophavsretkrænkelse...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)