Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af ApS med sikkerhedsstillelse til Skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Aminoer

Sidste år forsøgte jeg at starte enkeltmandsvirksomhed op, men fik beskeden fra Skat at jeg skulle stille med en sikkerhed på ca. 75.000 p.g.a. tidligere enkeltmandsvirksomhed der gik mindre godt i forhold til at betale moms m.v. og jeg derfor har en gæld til skat.
Jeg droppede på daværende tidspunkt at starte da jeg ikke kunne stille sikkerheden. 

Jeg har efterhånden fået skrabet penge sammen til at stille sikkerhed, MEN...
Vil egentlig langt hellere starte et ApS op, da det giver mig nogle bedre muligheder overfor visse kunder og større opgaver +at jeg godt kan lide tanken om at holde min privat- og firmaøkonomi helt adskilt.

Mit spørgsmål går i alt sin enkelthed ud på:

Vil Skat mon stille sig tilfreds med den sikkerhed der er i et indskud i et ApS, eller vil jeg kunne forvente at skulle stille med yderligere indskud?

MVH
Martin 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47

du vil som udgangspunkt formentlig blive mødt med samme krav over for skat/moms som idag. Din selskabskapital vil de ikke bruge til det med alt jeg ved - det ville jo på forhånd kunne ses som udhuling af kapitalgrundlaget.

Du kan kontakte skat selv og høre hvilke sikkerheder de vil kræve af dit ApS når/hvis du stifter og du kan som også forhandle med dem. Jeg mener udgangspunktet vil være mindst et kvartals forventede moms og her vil skat ikke acceptere under visse grænser jeg ikke husker i hovedet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 11:13

Hej Martin,

SKAT opgiver vel ikke at inddrive den gamle gæld.

Du skal vel være opmærksom på, at SKAT forment kan gå efter anpartskapitalen.

Hvis du betaler gælden, vil SKAT så stadigvæk kræve sikkerhed?

Mvh 

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:19

Hej Martin.

Jeg tvivler meget på at SKAT opgiver :-)

At betale hele gælden er helt udelukket på nuværende tidspunkt.

En af årsagerne til at ApS ville være en god løsning, som jeg ser det, er adskillelsen af firma og privatøkonomi, herunder skattegæld.

Da jeg var selvstændig med enkeltmandsvirksomhed ville SKAT have min gæld afviklet i, dengang indeværende kalenderår, der var ingen mulighed for samme afdragsordning som jeg kan få som lønslave. Men vil alt andet lige hellere være lønslave i min egen virksomhed end andres.

MVH

Martin

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:30

SWcotspain:

Hej Martin,

SKAT opgiver vel ikke at inddrive den gamle gæld.

Du skal vel være opmærksom på, at SKAT forment kan gå efter anpartskapitalen.

Hvis du betaler gælden, vil SKAT så stadigvæk kræve sikkerhed?

Mvh 

Stig

Selvfølgelig vil SKAT ikke opgive den gamle gæld, men de vil heller ikke stille dig i en situation hvor de afskærer egen mulighed for at få deres tilgodehavende ind.

Spiller du med åbne kort, overholder indgåede aftaler, og ikke øger yderligere om din gæld med SKAT, så vil de næppe stille sig i vejen for din forretning.

Kravet om sikkerhedsstillelse bliver du dog nødt til at honorere.

Har du fået efterregnet deres krav, og er det muligt at forhandle om en nedsættelse af dette? 

En mulighed kunne også være at lave en ordning med månedlige momasafregning!

Stig, SKAT ville formentligt fragå kravet om sikkerhedsstillelse hvis gælden blev betalt, men trådstarter har formentlig ikke midlerne hertil.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31

Hej Cheesecake

Jeg støder jævnligt på problemet for både opstartere og igangværende og mit råd er

at drøfte problemet med Skat og få en indirekte eller udtrykkelig aftale. Skat er meget

høvisk med at overholde også indirekte aftaler hvis de mener de kan stole på dig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)