Jeg er arbejdsløs og knokler for at få mig et arbejde. En af de ting, jeg har lagt mærke til, er at det er enormt svært at komme ud som pædagogmedhjælper vikar - medmindre man opsøger børnehaverne direkte. Har derfor fået en ide, til en side hvor jeg så ville få børnehaverne tilknyttet. De kunne så ringe ind, når de søgte en vikar og de ufaglærte medhjælpere kunne så også ringe ind om morgenen, for at høre om der var nogle ledige vikartimer idag.
Jeg ved nemlig at rigtig mange søger vikar jobs - men også at flere børnehaver/vuggestuer søger vikarer.
Dette kunne gøre hele processen noget mere simpel. Men jeg har ikke super meget erfaring indenfor iværksætteri udover lidt facebook sider - er 21 år.
Nogle erfarne ræve, der har nogle kommentarer til denne ide :) ?
Ja ok, jeg er fra Århus. I første omgang skulle det nok bare være Århus og omegn - det dækker også en hel del institutioner. Ok, alle disse ting, er det ting jeg skulle stå for? Som nævnt er jeg desværre fra Århus, så at mødes ville ikke rigtig kunne fungere. Men jeg er selvfølgelig interesseret i alt den hjælp jeg kan få.
Du siger jo faktisk selv de ting du minimum skal tage højde for. Institutionen "ringer" ind om morgenen, det samme gør vikaren - hvem skal tage telefonen?
Du skal starte med en forretningsplan, hvor du tager højde for det mest indlysende.
Personale, lønniveau, lønningsperioder, osv., osv. Du skal samtidig passe en smule på, idet kommunale udbetalinger godt kan "trække" lidt ud - men dine vikarer skal have løn til tiden. Så du skal regne med at etablerer en kassekredit
Der er mange andre ting, som alle lyder meget besværlige, men egentlig ikke er det