Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedtagelse af vedtægter via nettet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg arbejder pt frivilligt for en forening, der ønsker at vedtage nye vedtægter, men som har svært ved at mødes grundet bestyrelsesmedlemmernes geografiske spredning.

Der skulle eftersigende være ændret i lovgivningen, således at man kan afholde ekstraordinære bestyrelsesmøde og dermed vedtage nye vedtægter via mail/internettet - jeg kan dog imidlertid ikke rigtig finde noget om de nye lovgivningsændringer... Er der nogle, der ved noget om emnet, eller ved hvor jeg kan finde flere oplysninger??

Tak!

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:32

Selskabsloven tillader elektronisk generalforsamling, men jeg mener at det er et krav at vedtægterne skal være tilpasset hertil forinden.

Nu nævner du at i er en forening. Hvilken slags forening er der tale om?

Vedtægtsændringer kræver normalt en generalforsamling (ordinær ella ekstraordinær), da bestyrelsen normalt ikke alene kan gennemføre en vedtægtsændringe.

Tilmeldt 20. Aug 13
Skrevet kl. 12:55

Det er en velgørenhedsforening...

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:54

I kan formentlig vedtage at afholde elektronisk generalforsamling,og herved ændre vedtægter, men det kræver i første omgang at i afholder en beslutningsdygtig generalforsamling.

Tilmeldt 20. Aug 13
Skrevet kl. 10:58

Jah... sådan har jeg egentlig også forstået det, de steder hvor jeg kunne finde lidt om det! Tak for svar! :-) Jeg ser om ikke, vi kan komme videre med det!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)