Da jeg har mine domæner hos Surftown, er mit spørgsmål, om jeg også skal have webhotel samtidig hos dem ? Har spurgt Surftown, som jeg synes ikke giver et helt fyldestgørende svar :-)
Nogle som har kendskab til dette hos Surftown eller andre udbydere. Altså; skal man have wenhotel for at have sine domæner hos en udbyder ?
Nu har jeg ikke kendskab til Surftown. Men ved generelt at du sagtens kan have domæner hos udbydere, uden at du skal købe webhotel. Jeg benytter selv UnoEuro, som helt klart er en af de billigste løsninger, og virker rigtig godt! Du kan også sagtens købe webhotel hos UnoEuro, hvis du har brug for det, hvor du bla. får egen mail til din virksomhed
Det er intet problem at have dit domæne et sted og et webhotel et andet sted. Hvis det er dk-domæner så lejer du det af DK-Hostmaster (men det er Surftown eller en anden registrator der opretter domænet for dig), og fra deres selvbetjening (hvor du loggede på for at aktivere domænet) kan du redelegere domænet til andre navneservere - altså ændre hvilke navneservere der bliver brugt.
Hvis det er et .com, .net, .org, eller andet domæne skal du ind hos Surftown og ændre navneservere. Alternativt kan du også flytte domænet til andre udbydere eller registratorer. Det koster 1 års domæneafgift hos den nye registrator, som så vil flytte domænet fra den gamle udbyder og forlænge det i et år (medmindre du allerede har fornyet for 10 år, eller det er mindre end 45 eller 60 dage (kan ikke lige huske) siden du fornyede / genaktiverede / registrerede domænet sidst).
Ved surftown er det sådan, at du skal have et webhotel for at købe domænenavne.
Du kan sagtens have din hjemmeside ved en anden udbyder - du ændrer blot DNS-indstillingerne i kontrolpanelet. Dog vil jeg mene, at det giver mere mening at flytte domænet over til den anden udbyder, hvis de tilbyder det. Ellers kan du benytte dig af f.eks. GratisDNS.
Nej, det var ikke rettet mod en bestemt domæne-endelse.
Problemet med mange internationale domæner kan jo være, at de bliver låst (ikke af f.eks. Surftown, men af DERES udbyder) hvis ikke regningen bliver betalt - og så kan de ikke flyttes. De fleste (hvis ikke alle) opkræver int. domæner på forhånd, netop for at de ikke får penge i klemme.