Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte en webshop med kvalitets tøj til hele familen...

Derfor er jeg ved at lave en forretningsplan, hvor økonomi og en evt. kassekredit indgår,

er der nogen der har erfaring med hvor meget kapital det ca. kræver?

Hilsen Bere

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:43

Hej Bere.

I lige netop dette marked skal du bruge rigtig mange penge.

Med så bred en focus vil jeg tro, at du skal bruge 200.000 til 300.000 for bare at gøre dig gældende grundet den ultra hårde konkurrence.

Og det er bare for hjemmesiden samt markedsføring af den.

Derfor ville jeg tænke mig gevaldig om inden jeg ville starte netop inden for den branche.

Venlig hilsen, Christian

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 17:02

Hej Bere

Jeg er helt enig med Christian. Tænk dig rigtig godt om !

Vil rent faktisk mene du skal bruge en kapital på op mod 500.000 kr.

Langt mindre kan selvfølgelig også gøre det, men hvis du virkelig mener det seriøst vil overstående kapital være at foretrække.

Held og lykke

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:17

Hej

For Søren da, ikke fordi jeg skal stille spørgsmåls tegn ved jeres indlæg, men hvad skal i dog bruge alle de penge til?? Er det lager omkostningerne der løber helt derop??

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 22:49

Hej Hans

Det er primært pga. en utrolig hård konkurrence. Kun de "største" overlever.

Vores ven ønsker, som jeg har forstået det at lave en side der sælger til hele familien (barn, far, mor, dreng, pige)

Det er altså en KÆMPE målgruppe. Det kræver som minimum 25 forskellige brands, så det er selvfølgelig nødvendigt med en god indkøbspolitik. Det kræver kapital ! Dertil kommer selvfølgelig også markedsføringen, som skal være meget bred.

Der ingen tvivl om at man godt kan komme igang for eks. 125.000 kr. men jeg tror bar ikke det vil række til overstående målgruppe. 

Bevis mig gerne anderledes :-)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:07

Jeg er helt enig med Rasmus.

Størstedelen af pengene skal bruges på markedsføring.

Problemet er, at alle de andre tøjbutikker har fået "first mover fordelen".

Så når man finder ud af, at det koster kassen at blive synlig på Nettet som nr. xxxxxxx, så finder man samtidig ud af, at man enten skal betale en masse for at få sin hjemmeside søgemaskineoptimertet eller til AdWords for bare at komme på side 1 i søgeresultaterne.

Så finder man ud af, at kun ganske få % køber.

Så når man har betalt langt over varens pris i annoncering fordi kun 1 ud af 100 køber og annoncerne er dyre, så konstaterer man, at man sælger varene med underskud.

Og så skal man til at finde ud af at få justeret det hele ind, så man også kan begynde at tjene penge i stedet for at miste penge på hvert salg.

Og inden man har fået optimeret denne proces har man tabt en masse penge inden man kan begynde at tjene de første kroner.

Der er en grund til, at stort set alle webshops er rettet mod specifikke segmenter: Mænd - Kvinder - Børn m.m. Og grunden er konkurrence i markedet.

Venlig hilsen, Christian

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Skrevet kl. 22:50

Hej Rasmus 

Rasmus Poulsen:

Bevis mig gerne anderledes :-)

Det kan jeg nok ikke Big Smile Jeg kan også godt se at der skal mange penge til hvis man virkelig vil frem i forreste række fra starten.

Jeg er dog nok lidt af den gamle skole, jeg vil gerne tjene pengene før jeg invisterer dem. Jeg ville derfor nok starte lidt mere forsigtig, og have minimum lager og billigst mulig shop, og så skulle jeg nok mene det kunne gøres for et lidt andet start beløb.

Men ok. Vil man det seriøs, og vil se en ordentlig omsætning inden for første regnskabs år, så skal der nok kastes en klækkelig sum i det for at være helt fremme.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:00

Hans Poulsen:

Jeg er dog nok lidt af den gamle skole, jeg vil gerne tjene pengene før jeg invisterer dem. Jeg ville derfor nok starte lidt mere forsigtig, og have minimum lager og billigst mulig shop, og så skulle jeg nok mene det kunne gøres for et lidt andet start beløb.

Vi er MANGE fra den gamle skole.

Mit spørgsmål er så bare: Hvordan har du tænkt dig at få kunder i butikken?

Selv mindre beløb er spild af penge, hvis du ikke har gennemtænkt denne uhyre vigtige brik i puslespillet.

Venlig hilsen,
Christian

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Skrevet kl. 21:06

Hej Christian 

Effektiv Markedsføring:

Mit spørgsmål er så bare: Hvordan har du tænkt dig at få kunder i butikken?

Det kan du have ret I.

Vi går snart online med en ny shop. Vi laver det mest for sjov, og har ikke planer om at skal score kassen på dette projekt. Vi har ikke puttet ret mange penge i projektet til markedsføring optimering af shop m.m. Ergo får vi måske heller ikke ret mange kunder. Men det betyder ikke så meget, vi leverer direkte fra grossist, og har derfor heller ikke de store lagerbindinger. For os er det bare et projekt imellem 3 gutter, som hver har noget erfaring der kan bruges på den ene eller anden måde.

I har jo nok ret i, at hvis man åbner shoppen for at skulle leve af den, så skal det gøres virkelig seriøst, og der skal være en god start kapital. Især hvis man ønsker at sælge noget som mange andre også forsøger at tjenne penge på. Men man kan også starte med noget mindre, og så se om ikke man kan bygge noget op stille og roligt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)