Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lidt spørgsmål omkring regnskab

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er 30.000 km. er satsen en anden for de sidste 10.000 km.

Tal med din revisor om, hvad der er bedst og smartest for netop dig. Det afhænger nemlig af mange forhold.

I øvrigt er det ikke altid, du kan fratrække kørsel efter statens satser i en personligt ejet virksomhed.

Hovedreglerne er:

a. Virksomhedsskatteordningen anvendes ikke

Hvis Virksomhedsskatteordningen ikke anvendes, kan der ikke udbetales skattefri kørselsgodtgørelse, men udgifterne til erhvervsmæssig transport vil kunne trækkes fra med standardsatserne for skattefri kørselsgodtgørelse i den personlige indkomst.

b. Virksomhedsskatteordningen anvendes

Hvis bilen indgår i virksomheden, kan der ikke udbetales skattefri kørselsgodtgørelse til den skattepligtige.

Hvis bilen ikke indgår i virksomheden, kan den skattepligtige skattefrit få refunderet sine udgifter svarende til standardsatserne for skattefri kørselsgodtgørelse.

c.Virksomheden drives i selskabsform:

Der vil kunne udbetales sædvanlig skattefri kørselsgodtgørelse, idet man i forhold til selskabet betragtes som lønmodtager.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20

Din kontoplan skal være opbygget og specificeret i en sådan grad, at du vil være i stand til at efterleve kravene i mindstekravsbekendtgørelsen (og bogføringsloven).

Tilmeldt 6. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:45

Hvad nu hvis du kører VSO, og så holder bilen udenfor - så kører du ikke kørslen som skattemæssige fradrag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50

Lars Kunz:
Hvad nu hvis du kører VSO, og så holder bilen udenfor - så kører du ikke kørslen som skattemæssige fradrag?
lidt sort snak - hvad mener du?

Bil uden for - skattemæssige fradrag er vel eneste mulighed hvis bilen er uden for?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 14
Skrevet kl. 23:54

Så mener jeg jo at du kan tage kørselsgodtgørelsen som skattemæssige fradrag i den skattemæssige indtægt fra virksomheden, således den ikke beskattes.

Altså i VSO, hvor bilen holdes udenfor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01

Lars Kunz:
Så mener jeg jo at du kan tage kørselsgodtgørelsen som skattemæssige fradrag i den skattemæssige indtægt fra virksomheden, således den ikke beskattes.

Altså i VSO, hvor bilen holdes udenfor.
ja når bilen i personlig virksomhed holdes udenfor - uanset vso eller ikke - det var der jeg ikke forstod VSO for det gælder alle personligt ejede biler i personlig virksomhed VSO eller ej - så tages den helt som du skriver som personligt fradrag = når man har virksomhedens resultat så trækker man beløbet fra den korrekt førte kørebog fra resultat til skat - yep 

Forskellen til VSO er, at bilen kan ejes af den personlige virksomhed under VSO og ha sine omk der -  og så er det skat af fri bil og ikke mulighed for at skattefri godtgørelse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 14
Skrevet kl. 00:04

Jeg tror vi er enige.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)