Hej, Står og overvejer om jeg skal vælge at momsregistrerer mig, eller om jeg kan gøre dette på et senere tidspunkt. Lige pt. er min plan stille og roligt at opbygge et varelager frem til primo april. Derfor regner jeg først med at der sådan rigtig for alvor kommer gang i salget til april, men vil altså i månederne op til april købe varer ind hver måned, for den løn som jeg tjener nu. Jeg har ingen anelse om jeg kommer til at tjene over 50.000. Er der nogen ulempe ved at momsregistrere sig, hvis man har en omsætning på under 50.000 på 12 måneder? jeg skal ved stadig registrerer købmoms til skat, selv om jeg intet sælger ud af mit varelager før til april. Er der andet jeg skal være opmærksom på at opgive til skat, selv om salget først reelt starter til april ? |
Birk1986:at tjene over 50.000. Er der nogen ulempe ved at momsregistrere sig, hvis man har en omsætning på under 50.000 på 12 måneder?
Der er stor forskel på om du omsætter eller tjener 50.000 kr. Med hensyn til moms er der tale om 50.000 kr. i omsætning.