Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistering

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Står og overvejer om jeg skal vælge at momsregistrerer mig, eller om jeg kan gøre dette på et senere tidspunkt.  Lige pt. er min plan stille og roligt at opbygge et varelager frem til primo april. Derfor regner jeg først med at der sådan rigtig for alvor kommer gang i salget til april, men vil altså i månederne op til april købe varer ind hver måned, for den løn som jeg tjener nu.

Jeg har ingen anelse om jeg kommer til at tjene over 50.000. Er der nogen ulempe ved at momsregistrere sig, hvis man har en omsætning på under 50.000 på 12 måneder?

jeg skal ved stadig registrerer købmoms til skat, selv om jeg intet sælger ud af mit varelager før til april. Er der andet jeg skal være opmærksom på at opgive til skat, selv om salget først reelt starter til april ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12937
Skrevet kl. 20:39

Birk1986:
at tjene over 50.000. Er der nogen ulempe ved at momsregistrere sig, hvis man har en omsætning på under 50.000 på 12 måneder?

Der er stor forskel på om du omsætter eller tjener 50.000 kr.   Med hensyn til moms er der tale om 50.000 kr. i omsætning. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:52

Bare af nysgerrighed.

Er det ikke muligt at spare op og så købe varer ind ifm opstart. Der er jo en potentiel risiko for at dine varer (afhængigt af type) er "gamle" til april.

Forventer du at omsætte for mere end 50K indenfor 12 mdr skal du momsregistreres. Du kan kun trække købsmomsen på de første køb fra, såfremt du momsregistreret dig indenfor 6mdr fra første køb.

Tilmeldt 1. Apr 13
Skrevet kl. 20:57

Kan selvfølgelig godt spare op, og vente til april, men vil bare gerne så småt i gang nu.

De vare jeg skal sælge et ikke noget som kan blive for gammel.

Men mit spørgsmål går mere på, hvad er ulempen ved at momsregistrerer sig, og så omsætte for mindre end 50k om året?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Skal du sælge til momsregistrerede virksomheder og/eller private ?

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:09

Er du ikke momsregistreret kan du ikke fratrække købsmomsen på dine øvrige udgifter i virksomheden.

Sælger du primært til private kan du prismæssigt ligge på niveau med dine konkurrenter, men have en indtægt der pr vare ligger højere end dine konkurrenter.

Ved udelukkende b2b salg vil du være tvunget at holde et prisniveau svarende til dine konkurrenters nettopriser, altså excl moms

Tilmeldt 1. Apr 13
Skrevet kl. 21:15

Der er tale om b2c salg

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:23

Så vil du muligvis kunne optimere din indtægt ved at undlade momsregistrering, men det kræver at du er skråsikker på at ligge under kr 50.000 i omsætning pr løbende 12 mdr.

Så snart din månedlige omsætning rammer et niveau der kunne indikere at du kommer over (3000-4000 pr måned) skal du momsregistreres og begynde at fakturere med moms.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)