Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra enkeltmands til aps

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Søren... Du kan jo spørge i Erhvervsstyrelsen, hvad de mener om omgåelse.

Du hjælper trådstarter dårligt ved at forgøgle ham dine lokumsløsninger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
Du hjælper trådstarter dårligt ved at forgøgle ham dine lokumsløsninger.
Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren, jeg tror ikke du kan drage paralleller mellem det indlæg du henviser til og så dette.

I det andet tilfælde fremstår det ikke som om at det er en bestående virksomhed der skal ændres til ApS, men alene nogle private aktiver der skal indgå i stiftelsen Af et selskab. Er det tilfældet, så kan man sagtens stifte kontant og efterfølgende købe disse aktiver ind i selskabet, men det er en omgåelse af lovgivningen når dette gøres med en bestående virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis man ved stiftelse selv vurderer aktiver af værdi og bruger disse som værdi - så er det omgåelse af regler om apportstiftelse - Hvis man køber fra 3.-  part og dermed kan forvente at prisen er korrekt sker intet - men hvis det sker ved at man køber sine egne værdier vil det kunne være omgåelse af regler for apport stiftelse og så bliver man som ejer personlig ansvarlig >(har ikke læst den lange tråd så jeg håber jeg forstod problemet)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
Og ved lukkes forstår Søren bl.a., at lejemål opsiges, telefonnummer lukkes osv ?

Ja, vi må gå ud fra at trådstarter IKKE skal bruge lejemålet som privatmand. At Aps´et så overtager lejemålet er en helt anden snak.

Ang. telefon, så er der intet der forhindrer trådstarter i at beholde telefonnr. privat og stadigt bruge det som aps´ets kontaktnr.

Jeg er ret sikker på vi her i trådstarters tilfælde snakker om et mindre enkeltmandsfirma med en mindre og lokal kundegruppe uden et kæmpestort overskud i de forgangne år. Har overskuddet været en 3-400.000 kr årligt svarer det sådan nogenlunde til hvad trådstarter ville have kunne få i løn som almindelig lønmodtager. I det lys er der som sådan nok ikke meget værdi i selve firmaet eller goodwill´en. En nystartet konkurent vil kunne gå i Harald Skrald og købe en rørtang og en pakke unitape, tage sin gamle kadett og klistre et skilt på og kalde sig Boserup Ny VVS, uddele en masse flyers og være igang.

Jeg er godt klar over at I her på Amino elsker at skyde gråspurve med kanoner og de "nemme" og "billige" løsninger ikke dur. Nej lad da trådstarter få hele revisorshowet igang og så betale en 15.-20.000 kr for det, så er vi alle glade og tilfredse (og trådstarter lidt fattigere og en eller anden revisor lidt rigere)

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hvis man ved stiftelse selv vurderer aktiver af værdi og bruger disse som værdi - så er det omgåelse af regler om apportstiftelse - Hvis man køber fra 3.-  part og dermed kan forvente at prisen er korrekt sker intet - men hvis det sker ved at man køber sine egne værdier vil det kunne være omgåelse af regler for apport stiftelse og så bliver man som ejer personlig ansvarlig >(har ikke læst den lange tråd så jeg håber jeg forstod problemet)

Kære john

Du deltog selv i den tidligere debat jeg henviste til. Hvor I eksperter ikke rigtigt kan blive enige.

Tonny siger OK, så længe det sker til en reel markedsværdi.

Henrik siger Nej

Du selv siger Køb fra 3. part (hvortil Tonny svarer "det er ikke ulovligt at gøre en dårlig handel") (hvoraf jeg kan udlede at sælger trådstarter til sin ven for 100 kr. er det ok at et nyt aps køber af vennen for 10.000 kr. ? det er jo ikke ulovligt at gøre en dårlig handel !!! Det var jo en LAVPRAKTISK måde at gøre det på...

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Søren, jeg tror ikke du kan drage paralleller mellem det indlæg du henviser til og så dette.

I det andet tilfælde fremstår det ikke som om at det er en bestående virksomhed der skal ændres til ApS, men alene nogle private aktiver der skal indgå i stiftelsen Af et selskab. Er det tilfældet, så kan man sagtens stifte kontant og efterfølgende købe disse aktiver ind i selskabet, men det er en omgåelse af lovgivningen når dette gøres med en bestående virksomhed.

Jeg tror såmænd skat eller andre off. instanser ser på det med samme øjne om købet sker fra personen privat eller fra enkeltmandsfirmaet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil nu sige at Søren har en pointe i det omfang, der ikke er noget goodwill. Det kunne et hurtigt kik på hjemmesiden  tyde på ikke er tilfældet.

Den restriktive holdning til omgåelse ved stiftelse af aps er man gået bort i den nye selskabslov. Hvis man gik ud af sporet med en tankegang om at kontant stifte et aps for efterfølgende at købe aktiver ind  fra stifter. Så skal dette alene fremgå af stiftelsesdokumentet. Og ja så er der ikke krav om vurderingsrapport.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:

arguins:

Søren, jeg tror ikke du kan drage paralleller mellem det indlæg du henviser til og så dette.

I det andet tilfælde fremstår det ikke som om at det er en bestående virksomhed der skal ændres til ApS, men alene nogle private aktiver der skal indgå i stiftelsen Af et selskab. Er det tilfældet, så kan man sagtens stifte kontant og efterfølgende købe disse aktiver ind i selskabet, men det er en omgåelse af lovgivningen når dette gøres med en bestående virksomhed.

Jeg tror såmænd skat eller andre off. instanser ser på det med samme øjne om købet sker fra personen privat eller fra enkeltmandsfirmaet.

Vi bliver næppe enige herom, godnat :)

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Jeg vil nu sige at Søren har en pointe i det omfang, der ikke er noget goodwill. Det kunne et hurtigt kik på hjemmesiden  tyde på ikke er tilfældet.

Den restriktive holdning til omgåelse ved stiftelse af aps er man gået bort i den nye selskabslov. Hvis man gik ud af sporet med en tankegang om at kontant stifte et aps for efterfølgende at købe aktiver ind  fra stifter. Så skal dette alene fremgå af stiftelsesdokumentet. Og ja så er der ikke krav om vurderingsrapport.

Takker og bukker..... Wink

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)