Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger din feedback på idé til helt nyt online koncept - Case Academy

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg arbejder i samarbejde med min partner, Michael, på et nyt projekt, som jeg gerne vil præsentere jer for. Vi arbejder pt. på højtryk på at udvikle hjemmesiden. Indtil videre er der en pre-launch side, en LinkedIn- og en Facebookside at kigge på.

Og ellers så får I her en uddybende beskrivelse af konceptet:

Som studerende selv, ser vi et behov for at bygge bro mellem universitetsstuderende og erhvervslivet. På nuværende tidspunkt sidder de studerende hovedsageligt med hovedet i bøgerne, og virksomheder er naturligvis interesseret i at tappe ind i den billige ressource, som de studerende er, men de forskellige matchmaking features, som findes rundt omkring, fungerer ikke optimalt. Mange virksomheder oplever også, at et samarbejde om et skoleprojekt med en gruppe studerende kræver en masse tid og derfor penge – og resultatet er ofte med fokus på metode, det akademiske sprog og ofte lidt for teoretiske løsninger primært fordi denne tredje part – professoren eller censoren – også skal tilfredsstilles.

Så hvordan kan vi styrke samarbejdet mellem universitetsstuderende og virksomheder på en måde, hvor det ikke alene fortsat er billigt, men hvor resultatet af de studerendes arbejde også bliver langt mere brugbart for virksomhederne? Vi tror på, at vi har fundet løsningen.

Case Academy skal fungere som en case competition platform, hvor virksomheder kan udbyde cases, som de studerende i relevant sammensatte grupper konkurrerer om at løse.

Det betyder, at en virksomhed slår en casebeskrivelse op og vælger hvilke kompetencer, som er nødvendige for at løse opgaven. Alt efter opgavens natur, kan virksomheden vælge, at grupperne skal sammensættes tværfagligt, inden for et enkelt fag eller uden kriterier (åbent for alle - med grupper sammensat fra forskellige overordnede videnskabelige områder). Måske kræver en case kompetencer inden for både jura, psykologi, design og matematik, eller måske er en case fagligt tungt inden for ét område – det kunne være softwareudvikling. En case kunne også være mere generel, hvor det så er interessant at få så mange perspektiver på som muligt.

De studerende tilmelder sig cases, bliver matchet i en gruppe og går derefter gennem en interaktiv online workshop, hvor de først brainstormer og dernæst indsnævrer sig, videreudvikler og til sidst præsenterer en endelig løsning. Den kreative proces bygges på baggrund af forskningen fra Den Kreative Platform på Aalborg Universitet. Det betyder, at de studerende får nogle konkrete værktøjer, hvor de får hjælp til at vende problemet på hovedet, udfordre eventuelle antagelser og generelt ser problemet fra mange perspektiver. Disse værktøjer vil være tilpasset efter hvilke kompetencer, man repræsenterer i gruppen.

Hvad skal en virksomhed så betale og gøre?
En virksomhed betaler et endnu uvist beløb for en case. Derudover kan en virksomhed valgfrit vælge at udbyde en præmie til vinderne, som kan være produktrelateret (eksempelvis kunne Amino udbyde Plusmedlemskaber og et par timer med Martin) eller direkte jobrelateret. Virksomheden får en bruger og kan løbende følge med i besvarelser, der kommer ind, og skal til sidst vælge en top 3 med en kort begrundelse, hvorudfra der bliver genereret en pdf udtalelse, som bliver sendt til vinderne – udover eventuelle præmier.

Så hvad får virksomheden ud af det?
En case løber i en måned - eller fortsætter derefter indtil der er nået besvarelser fra 25 grupper (á 4 studerende), som hver især har arbejdet med casen effektivt i 7 dage. Og dét, som virksomheden får, er således 25 unikke og gennemarbejdede løsningsforslag, idéer og forslag – med fuld tilfredshedsgaranti. Disse cases kan til at starte med være inden for produktudvikling, markedsføring, strategi eller HR. 

Når man har siddet i en virksomhed i lang tid, ved man typisk alt om markedet, konkurrenterne, kunderne og virksomheden selv, hvilket er en kæmpe styrke. Men det kan også være en ulempe, når det kommer til innovation og nytænkning. For det betyder også, at man tænker i mange af de samme baner. Derfor er dette en omkostningseffektiv måde at få en masse både faglige og innovative idéer eller helt konkrete opgaver løst af en gruppe af mennesker, som er unge og kreative – men også analytisk skarpe og med viden inden for de seneste nye teorier.

Og hvorfor skulle de studerende deltage?
De studerende får

-       Mulighed for at møde andre studerende og således udvide deres netværk
-       Mulighed for at vinde fede præmier og potentielt et job
-       Mulighed for at udvide deres CV og stille sig bedre i jobsøgningen med udtalelser og integrering af LinkedIn
-       Mulighed for at prøve teori af i praksis og have det sjovt med at arbejde kreativt og tværfagligt med virkelighedens verden

Vi har indtil videre fået rigtig god respons fra både studerende og virksomheder – og arbejder nu hårdt i samarbejde med CSE hen mod launch i oktober, hvor vi kører en beta med nogle test cases for at bevise, at konceptet virker.

Men vi er meget interesseret i flere tanker om konceptet. Hvad synes du? Ser du som virksomhedsleder eller studerende en værdi – og i så fald hvor? Hvad synes du om vores pre-launch side? Hvis nogen arbejder med samme målgruppe (universitetsstuderende), er vi også meget interesseret i at høre fra jer.

Ha’ en rigtig god dag.

Vh
Lasse

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil have success, så skal du kunne beskrive præcis hvad det er i gør og hvordan i gør det med en korterer text en denne :-)

Jeres pre-launch side gav mig heller ingen ide om det.

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Metropol (skolen) har et internt system til netop dette, det samme havde vi da jeg studerede i Herning, det er nok værd at undersøge om andre skoler har det samme før i launcher.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Die Deutsche:

Hvis du gerne vil have success, så skal du kunne beskrive præcis hvad det er i gør og hvordan i gør det med en korterer text en denne :-)

Jeres pre-launch side gav mig heller ingen ide om det.

Skal jeg forstå det sådan, at heller ikke den lange tekst forklarer ordentligt, hvad det handler om? Pre-launchsiden er målrettet de studerende, og de første virksomheder skaffer vi ved fysisk møde. Men det er rigtigt, at det nok burde være kortet ned om ikke andet. Synes bare, at der er så mange gode elementer, jeg gerne vil have med i en beskrivelse :-)

Jakob Lauridsen:
Metropol (skolen) har et internt system til netop dette, det samme havde vi da jeg studerede i Herning, det er nok værd at undersøge om andre skoler har det samme før i launcher.

Er du sikker på, at det ikke er et ganske almindeligt matchmakingsystem? Altså, som bare sørger for at skabe kontakt?

Til jer begge to, så kan I tage et kig på nogle af vores first draft designudkast: http://imgur.com/a/SAalW

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at det er en rigtig fed ide og vil som virksomhedsejer også gøre brug af det.
Og den nye virksomhed vi skal starte komme til at ligge i Aarhus først så tænker at det kunne være super hvis i kunne få elever fra Aarhus universitet med på den også. For nu er det restauration vi åbner og hvis vi skulle lave en case igennem jer så ville det omhandle markedsføring tænker jeg. Og så kunne det jo være rart hvis det var elever som kender Aarhus da der er forskel på by til by om hvad der virker. Hvis du forstår.
Men ud fra det du har skrevet så er jeg vild med ideen.
Skal nok kigge nærmere på jeres side når der lige bliver bedre tid.
Held og lykke med det.
Giv den gas for tænker at det er jo ikke mange penge i risikere da meget af det kan i selv klare med alle de fantastiske kloge mennesker der nu er på et universitet..

Fra Assens
Tilmeldt 7. Jul 13
Indlæg ialt: 161
Fra  FrontWeb - Webbureau | Hjemmesider, Webshop & Grafik Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Frontweb.dk:

Spændende. Kender i http://www.braintrustbase.com/ ?

Jo tak. Og ja. Eller, i det omfang, at vi ved, at det eksisterer. Er det noget, du er en del af?

@LosAltos

Mange tak. Det er godt at høre. Og vi forsøger at få de AU-studerende med, ja :)

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Schriver Nielsen:

Die Deutsche:

Hvis du gerne vil have success, så skal du kunne beskrive præcis hvad det er i gør og hvordan i gør det med en korterer text en denne :-)

Jeres pre-launch side gav mig heller ingen ide om det.

Skal jeg forstå det sådan, at heller ikke den lange tekst forklarer ordentligt, hvad det handler om?

Du skal forstå det sådan at jeg ikke orker at læse din lange tekst :-) og hvis jeg ikke gør, så er der mange andre der heller ikke gør. Min point er at du taber folk fordi du kræver for meget af dem.

Du forventer at dine "kunder" skal arbejde for at blive kunde. Det ønsker kunder ikke. De vil have det serveret på et sølvfad, og kan de ikke få det inden for 10 sek, så er de væk og du sidder uden nogen tilmeldinger.

Det er muligt du ikke sælger noget, men du skal stadig lave et salg, og det er umuligt at lave et salg hvis du ikke kan fortælle folk alt på 3 linjer inden for 10 sekunder.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)