Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Tune
Tilmeldt 24. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude bag skærmene! Smile

Jeg er en gut der lige er fyldt 19, og har sluttet min STX i år. Jeg har længe godt kunne tænke mig at være iværksætter, nej vent.. Jeg har ikke bare godt kunne tænke mig det ... Jeg vil SINDSYGT, VILDT, MOTHERF***ING gerne være selvstændig og have min egen virksomhed. (Ja undskyld sproget - unge nu til dags)
Anyways, så føler jeg endelig, at jeg har fået tid, da jeg nu har et sabbat år, til at fyrer op under de seriøse kedler. Da jeg har en STX uddannelse uden valg af erhvervsøkonomi eller lign. har jeg ikke den store forstand på den økonomiske sammenhæng nede i detaljerne. Når jeg googler, aminoer osv. finder jeg en masse forskellige info, og jeg syntes det er svært og finde hovede og hale i det hele. Skal/bør jeg tage en økonomisk uddannelse evt. fagpakke supplering? Eller skal jeg bare "kaste mig ud i det"? 
Jeg har en bestemt business jeg gerne vil ind i, men jeg har ikke lyst til at dele den her.. endnu. Jeg kan fortælle jer, at til opstart vil jeg lave en webshop, og udvikle mig den vej igennem - man skal jo starte et sted.

Jeg søger alt den hjælp og vejledning som jeg kan få, og jeg vil fortsætte med at søge videre. Jeg kan godt lide at være godt forberedt til nye projekter og vil derfor ikke løbe ud og få et CVR-nummer eller oprette en hjemmeside, før jeg føler jeg er parat og har forberedt mig nok til at "launche". 
I webshoppen vil jeg sælge produkter som skal indkøbes rundt om i verden og sælges videre til danske brugere, og på sigt vil jeg lave en app og måske starte fysiske butikker, alt afhængigt af hvordan det kommer til at gå mig. 
Mine ambitioner er helt i top og jeg går efter at have verdens største navn til næste år. Bum! selvtilliden fejler ikke noget Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En god side er også http://www.virk.dk/home/vejledninger/start-virksomhed.html

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper :
Skal/bør jeg tage en økonomisk uddannelse evt. fagpakke supplering? Eller skal jeg bare "kaste mig ud i det"? 

Du skal kaste dig ud i det. Jeg havde en teknisk baggrund da jeg (som 22 årig) startede min første virksomhed. Jeg tænkte at jeg burde have noget mere økonomiindsigt, og startede derfor samtidig på HD. Jeg lærte intet på HD som kunne bruges i egen virksomhed. De snakkede om økonomi på koncern-niveau, og jeg havde brug for mere lav-praktisk viden i form af "hvordan indberetter jeg moms". Alt det fandt jeg andre steder.

Jesper :
... før jeg føler jeg er parat og har forberedt mig nok til at "launche". 

Min erfaring: Man føler sig aldrig parat, hvis man venter til at man føler sig parat, kommer man aldrig igang. Sørg for at have det grundlæggende på plads, altså dit produkt, vælg økonomisystem og find ud af hvordan det fungerer, find ud af basale ting omkring indberetninger til SKAT etc. og så er du klar til at erobre verdenen, resten lærer du hen ad vejen.

Jesper :
Mine ambitioner er helt i top og jeg går efter at have verdens største navn til næste år.

Den slags ambitioner er gode at have (jeg har dem selv), men sørg for at have målbare delresultater du vil nå. Hvis du hver dag/uge/måned sammenholder dine resultater med dit hovedmål, er det svært at styre efter. Delmål er nemmere at styre efter, og det giver dig også flere lejligheder til at fejre resultater.

Mvh Carsten

Fra Sorø
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Du er velkommen til at skrive mig en besked så skal jeg nok hjælpe dig på vej

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)