| Jeg har ledt og ledt på nettet, men har ikke kunnet finde noget, der passer ind i mit problem. Så kære Aminoer, kan I hjælpe? Jeg sidder lige og slås med at bogføre en Teller-kontoopgørelse på webshop-salg, som skal bogføres med et tilgodehavende, indtil Teller overfører beløbet. Jeg bruger SUMMA. Kunden plejer at få opdelt webshop-salgene i varesalg, portoindtægt og kortgebyrindtægt. Teller-kontoopgørelsen viser: Perioden 2/4-6/4 Transaktioner for i alt 3707,20 (portoindtægt 320,00, kortgebyrindtægt 46,20, varesalg 3341,00) Perioden 2/4-6/4 Teller-gebyr 55,62 Overførelse fra Teller 3651,58 Jeg kører normalt med debet- og kredit-kolonne, og hvad der kan modposteres med det samme, bliver modposteret. Venlig hilsen Jonna | 
Hej Jonna
Jeg vil gøre sådan her i kassekladden, som du sikkert også har i Summa:

Så vidt jeg husker, så skal du ringe til Teller en gang i mellem og spørge for meget du har tilgode hos dem, for at ned justere beløbet. Men jeg er ikke helt sikker.

Bliv gratis medlem
  Bliv gratis medlem

yes, sådan ville jeg også gøre det i Summa,
 yes, sådan ville jeg også gøre det i Summa,  men... nu tænker vi lige lidt videre. Vi er ved at afslutte et kvartal, og
 men... nu tænker vi lige lidt videre. Vi er ved at afslutte et kvartal, og  

Opret bruger
Opret bruger