Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Færre visninger på Facebook... hvorfor?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg(mit firma) har en "fanside" på facebook, som jeg benytter til diverse tiltag, tilbud osv. osv.
Dette har fungeret okay i en periode på snart et par år og jeg er efter hånden oppe i ca. 1500 "fans".
Men her på det seneste(det sidste halvår) har jeg begyndt at få færre visninger på mine opslag... altså det er færre der ser mine opslag og jeg har talt med nogle bekendte der også er tilmeldt min facebook-side og de siger at de ofte slet ikke får mine opslag på deres facebook-side og dermed af god grund ikke kan se det jeg skriver, hvis de ikke decideret søger ind på min side.
Hvordan kan dette være?

Venlig hilsen
Facebook-amøbaen...

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 73
Fra  eSternberg Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook har ændret spillereglerne, så færre ser opslag. Du er nødt til at annoncere, hvis du vil sikre dig visning. Vi skal nok også regne med, at vi på et tidspunkt slet ikke får vores updates vist til followers, hvis vi ikke vil betale, hvis vi skal tro eksperter som Thomas Bigum og vores egen sunde fornuft. ;) Det er jo en forretning.

Men alt det understreger kun, hvor vigtigt det er, at vores online markedsføring ALTID sker med udgangspunkt i vores hjemmeside, hvor vi selv bestemmer, og at diverse sociale medier kun er en booster.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et af de emner som er blevet vendt rigtig mange gange og der er lige så mange meninger som der er mennesker om dette emne.

En del i min omgangskreds er af den overbevisning at det alle kaldte Edge Ranking tidligere stadig er en del af Facebook. Altså en algoritme hvor flere parameter gør sig gældende i forhold til hvem der ser dine opslag.

En af de parametre jeg tror gør sig gældende (kan jeg se på vores sider) er hvis vores fans ikke har været aktiv over en periode på siden, så får de ikke vores opslag.

Prøv evt. at tage din private tidslinje på Facebook. Vælg en af dine venner som du ikke har set opslag fra i rigtig lang tid. Kig lidt rundt på hans tidslinje evt. se lidt billeder. Og vupti, så begynder du ligepludselig at se personens opslag igen.

Det vi mener at kunne se, er at hvis vi booster et opslag uden at målrette denne, så ser det ud som om en del af de "gamle" inaktive fans kommer på siden igen, og det til små penge. (bare lige husk 20%) reglen i dit opslag).

Igen så er Facebook en smule religion. Ingen ved helt hvad der er op og ned i forhold til visninger.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode ord fra Fresno Bob herover.

En god måde at forstå udfordringen med at nå ud, er at starte med brugerens synsvinkel.

Når en bruger åbner sin facebook bliver startsiden sammensat på et splitsekund. Hvad der ryger ind og hvad der sorteres fra er baseret på tidligere handlinger.

Tommelfingerregelen er, at de seneste 50 ting en bruger har gjor, definerer hans Facebbok i dag.

Hvis man som "fan" af en side ikke interagerer med indholdet, ja så ender siden uden for den liste som Facebooks algoritme synes er de bedste historier lige nu og her.

Tommelfingerregel nummer 2.
Et facebookopslag får lynhurtigt dommen om det er god eller ej.

Det tager kun facebook 5-10 minutter at vurdere om et opslag er godt. Hvis det bliver vist til fans der er online lige hvor det publiceres - og de fans ikke reagerer... Så gider facebook ikke engang overveje at vise det til resten, når de åbner facebook senere på dagen.

Opgaven: fans skal interagere med opslag. Derfor er spørgsmål godt, billedserier man skal bladre i, og søde/gode/betagende billeder, der giver mange likes godt.

Annoncering/promoted posts godt som supplement for at vække folk til live. Husk skarp målretning, så annoncen ikke havner i Asien foran robotprofiler der klikker på alt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)