Hej Starter93.
En betalingsløsning på din webshop inkluderer mange forskellige led.
1) Først skal man tage stilling til hvilke slags kreditkort/debetkort du ønsker at modtage på din webshop
2) PBS har 2 separate ansøgninger. Den ene ansøgning er til det Danske marked hvor man tilbyder "Dankortet". Dankortet gælder både VisaDankort og Dankort.
Den anden ansøgning er alt andet end Dankort. Det er VisaElectron, Mastercard, JCB.. Den ansøgning laver man samtidig med at man laver ansøgningen for Dankortet hos PBS.
3) Når du ansøger skal du ikke længere ansøge 2 steder. Du kan blot vælge enten PBS(Danske udstedte kort) eller TELLER(Udlandske udstedte kort). Fordi du får valgmuligheden for at lave 1 samlet ansøgning her: https://pbs-erhverv.dk/dankortaftale/start!toInfopage.action
4) Det næste skridt er så at du får et firma som jeg selv kalder "betalingshåndteringsfirma" der håndterer alle transaktioner på din webshop. Du kan ikke selv lave dette da det kræver et hvis certifikat, og som jeg har læst koster op mod 150.000,- kr. Et betalingshåndteringsfirma er et firma som www.epay.dk eller www.quickpay.dk . De leverer et færdigt modul til de fleste OpenSource webshop såsom Magento, Prestashop, Woocommerce, og det installere du så.
Prismæssigt forskel skal du selv vurdere.
5) Når du så får betalinger fra din webshop, administreres de i enten epay/quickpay. Hvor du kan hæve/slette/annullere, eller hvis det er teknisk korrekt opsat, kan du også gøre dette direkte fra din webshop.
Skal du have hjælp til noget må du endelig skrive. Jeg kan sagtens hjælpe dig igennem ansøgningerne og det hele.
Vi samarbejder med ePay, så dem vil vi klart kunne anbefale. Jeg ved også at Quickpay gør det rigtig godt.
Mvh Silas fra Webdepotet.