Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Joomla godt?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Paris,

Tak for dit lange svar på mit indlæg, som på ingen måder var tænkt som et angreb på dig. :o)

Din benchmarking reference er 1 år gammel. Der kommer løbende opdateringer til disse CMS'er, så denne benchmarking vil sikkert se anderledes ud i dag, hvor Joomla er i en version 3.3 og snart 3.5.

Du spørger til mig og mit arbejde med Joomla. Du kan bede mig om at udvikle unikke udvidelser til Joomla, konverterer PSD til skabeloner og tilpasse 100% til dine ønsker etc. Dertil kommer kompleks opsætning af Joomla etc. Alt i Joomla.

Når vi introducerer vores kunder til Joomla, som ikke kender det, så er det på ingen måde med "at fange" kunden i en opfattelse af at alt til Joomla er gratis. Lige som til andre CMS, så udvikles der gratis og købe-udvidelser til Joomla. Det som vi ikke kan skaffe, udvikler jeg selv. Eller hvis en udvidelse kun række 80% af et behov, så kan vi/jeg få de sidste 20% tilpasset efter kundens ønsker og behov.

Paris Nakita Kejser:
Og det er netop derfor jeg også siger til ham, det afhænger af opgave typen hvad jeg vil anbefalde at vælge hvis ikke der er kompetencer nok selv til at udføre hjemmesiden selv, og han skal være sikker på at dem leverandør han vælger uanset hvilken løsning der bliver valgt at han har kompetente folk bag der kan udvikle efter eget ønske så der ikke er inkompetente personer der sælger luft i en varm ballon til ham.

100% enig i dette. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra et arkitektonisk og udviklingsmæssigt synspunkt er Joomla lysår foran WP.

WP er i stor grad baseret på PHP 4 arkitektur og alt forbindes via plugins.

Der findes ikke nogle abstraktionsniveauer og i det hele taget vil en hver erfaren PHP udvikler forsvæge sig ved at arbejde med WP.

Men det er imponerende at se hvor kreative folk har været og hvor mange udvidelser der reelt findes til WP i dag - på trods af manglen på en struktureret arkitektur.

Joomla har ca. 8000 udvidelser der kan bruges til stort set alt hvad hjertet begære - og hele admin interfacet er fuldstændigt platformsuafhængigt og responsivt.

Du kan roligt arbejde videre med Joomla og Joomla klare sig faktisk markant bedre end Drupal hvis du ikke benytter caching - Drupal er i store træk også stadig baseret på PHP 4 arkitektur og det kræver en markant brug af caching for at få det til at spille.

Kan man lave gode websites med WP og Drupal? Ja selvfølgelig og langt de fleste små webbureauer, designbureauer osv. har alligevel ikke udviklere ansat - de har kun frontendere og designere og for dem er WP ofte tiltalende fordi der ikke skal så meget til rent teknisk.

Drupal har et markant højere konsulentbehov og det kræver mere teknisk at arbejde med - også udviklingsmæssigt - så du vil nok finde at Joomla rent teknisk kan bruges af folk uden de store tekniske kompentencer fordi der findes så meget på markedet man kan bruge plug n' play - men samtidig er Joomla så markant foran på arkitektur, platform osv. at du kan lave rigtig store og komplekse applikationer som benytter sig af PHP 5 arkitektur og moderne designpatterns.

Så tøv ikke - spring du bare på Joomla :)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Paris Nakita Kejser:
når jeg siger store sider snakker vi om 50-100+ undersider det egner WordPress sig slet ikke til

Jeg driver selv en WP-side med +50 undersider, samt +7000 indlæg, og 25.000 besøgende pr. dag. Her har udfordringen været at finde ordentlig hosting, men finder man dette, så spiller det ganske fint.

Nu nævner trådstarter så heller ikke at hans side skal være "stor" men at "visse (WP)hjemmesider er for enkle". Og den holdning er ofte baseret på en Google-søgning, hvor man har fundet flere år gamle indlæg om, at WP kun egner sig til blogs. Og den tid er altså forbi.

Men som jeg tidligere skrev, så er Joomla bestemt også et godt valg.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)