Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR Registrering hvordan?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene..

Så er der jo ikke andet for end at komme igang..

Og mange tak for rådende ang. annoncerhajer osv.

MVH

Kevin Rebsdorf 

www.xyw.dk - Skaber seriøs kontakt mellem erhvervslivet og unge jobsøgende..

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 13:42
Mulefar:

Når man vi stifte firma som personligt eller selskab, er det ganske gratis at gøre dette på

http://www.webreg-portal.dk/home.asp

Det kræver digital signatur..

mere behøves der ikke at skrives om

Det er måske mig som fumler lidt rundt i det.. men hvor kan man registrere sig et cvr uden at blive momsregistreret på siden?
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 15:27

Nej vel - normalt siger jeg da osse at man ikke skal 'cvr-registreres' - man skal måske MOMS-registreres. Du kan ikke bruge et cvr-nummer alene til noget. Næsten ikke. Det er selvf. rart med et cvr-nummer til at imponere vennerne med. Eller leverandørerne. Der er nogen der forlanger det. Men som hovedregel kommer det sammen med moms.

Der ER undtagelser. En læge med ansatte udfylder slet ikke rubrik 8 men kun 11. Tilsvarende skal du efter skattekontrollovens §47 (??) have et cvr-nummer for at indberette handel med ikke-momsregistrerede leverandører - jeg ser ikke lige hvordan man så udfylder blanketten.

Men 99% af cvr-registreringer er momsregistreringer.

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 15:36
Det er jo bare lidt noget pjat når man nu ikke behøver at momsregistrere sig.. Mange vil jo gerne se et cvr nummer.. bare som ren sikkerhed i at man er registreret. Det var mest grunden til jeg gerne ville ha det..
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 15:49

Så stik du dem et cpr-nummer. Eller (men nu er vi ude i fusk) så find ud af at blive registreret efter skattekontrollovens § 7 A. Stk. 2.(fejl paragraf i tidligere indlæg) - det giver osse et cvr-nummer.

Hvem er dine kunder? Firmaer? I så fald kan du tjene penge på at være momsregistreret

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 15:53
Jeg er ikke ude på at snyde nogen.. Men jeg arbejder som freelance fotograf og grafisk designer og her for noget tid siden lavede jeg nogle billeder for en forening. Vi fandt en løsning selvom jeg ikke havde et cvr nummer.. Men jeg bryder mig bare ikke om at der skal være bøvl.
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)