Nej vel - normalt siger jeg da osse at man ikke skal 'cvr-registreres' - man skal måske MOMS-registreres. Du kan ikke bruge et cvr-nummer alene til noget. Næsten ikke. Det er selvf. rart med et cvr-nummer til at imponere vennerne med. Eller leverandørerne. Der er nogen der forlanger det. Men som hovedregel kommer det sammen med moms.
Der ER undtagelser. En læge med ansatte udfylder slet ikke rubrik 8 men kun 11. Tilsvarende skal du efter skattekontrollovens §47 (??) have et cvr-nummer for at indberette handel med ikke-momsregistrerede leverandører - jeg ser ikke lige hvordan man så udfylder blanketten.
Men 99% af cvr-registreringer er momsregistreringer.
Det er jo bare lidt noget pjat når man nu ikke behøver at momsregistrere sig.. Mange vil jo gerne se et cvr nummer.. bare som ren sikkerhed i at man er registreret.
Det var mest grunden til jeg gerne ville ha det..
Så stik du dem et cpr-nummer. Eller (men nu er vi ude i fusk) så find ud af at blive registreret efter skattekontrollovens § 7 A. Stk. 2.(fejl paragraf i tidligere indlæg) - det giver osse et cvr-nummer.
Hvem er dine kunder? Firmaer? I så fald kan du tjene penge på at være momsregistreret
Jeg er ikke ude på at snyde nogen..
Men jeg arbejder som freelance fotograf og grafisk designer og her for noget tid siden lavede jeg nogle
billeder for en forening. Vi fandt en løsning selvom jeg ikke havde et cvr nummer.. Men jeg bryder mig
bare ikke om at der skal være bøvl.