Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle aminoer

jeg har et dilemma 

jeg har startet et aps

jeg har også et enkeltmandsfirma der laver det samme som aps,et gør.

jeg hæfter personligt for lege aflokalet " mit cpr nummer på kontrakten"

og personligt for noget udstyr jeg har lejet.

jeg har delvist betalt noget af husleje, og udstyr fra min egen konto, kan jeg lave få noget fradrag i mit enkeltmandsfirma?? Jeg ved det lyder lidt kringlet det hele, men alt hjælp er super, jeg har underskud, god weekend

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er lidt rodet. Hvem har lejekontrakten? Er den med ApS eller med dit enkeltmands cvr?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Aps cvr

men mit person nummer?? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som rod - brug lidt penge på at få en advokat til at afklare tingene. Det KUNNE være sådan ud fra in besprivelse, at dit ApS har lejekontrakten og derfor har udgiften i sit regnskab, men at du hæfter personligt (type kaution) for lejemålet med dit CPR men det er ikke til at sige sikkert ud fra dine meget korte beskrivelser. Det kan være de dyreste penge du nogensinde har sparet, ikke at have overblik over de her ting

Du skal også passe meget på ikke at få rod i at du personligt i din personlige virksomhed eller som person  trækker noget fra som tilhører dit ApS og omvendt - lige som det kan gi store problem hvis noget der faktisk er indtægt i dit ApS tages af dig som person

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jammen, er der ikke en revisor der kan komme ind over her, hvorfor skulle jeg ikke kunne trække udgifterne fra i mit enkeltmandsfirma, når det er samme brance, og jeg står for lejekontrakten personligt,og ha betalt personligt fra egen konto?? 

Kom glad med gode nyheder??

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

det hjælper ikke med revisor når du ikke forklarer bedre. Du skriver jo at kontrakten er med det ApS

Du fik spørgsmålet 

Claus Møller:

Ja det er lidt rodet. Hvem har lejekontrakten? Er den med ApS eller med dit enkeltmands cvr?

og svarede:

fiskfisk:

Aps cvr

men mit person nummer?? 

og så kan du da ikke betale fra din personlige virksomhed når det er ApS der har lejekontrakten -

Det er to helt forskellige juridiske enheder. ER kontrakten med dit ApS så kan kun dit ApS trække den fra og du skal i det hele taget passe meget på med det med at ha personlig virksomhed og ApS i samme branche hvis du får rodet de samle aftaler og handler sammen mellem dem

Det kan være kontrakten er med dit ApS CVR som du siger - og når du skriver MEN med mit personnummer - så er det jo ikke din personlige virksomhed heller - den har eget CVR - men det kan være at du personligt kautioneret for lejemålet - hvilket ikke har spor betydning for hvor du kan fratrække husleje - det kan kun den virksomhed/det selskab der har kontrakten

Betaler du den personligt så er det jo et lån fra dig til dit ApS og det skal der så laves et korrekt lån på og du skal beregne markedsrente fra dit ApS til dig personligt og beskattes af renten personligt og ha den som fradrag i dit aps

Du lyder til at være ved at skyde dig selv i foden med den sammenblanding - betal en revisor for hjælp siger jeg igen - Du vil kunne spare dig selv for meget bøvl her

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)