Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer fløjet fra Kina?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer,

Jeg står med lille problem, jeg håber I kan være behjælpelige med.

Jeg har for nyligt startet mit eget firma op, og er derfor meget grøn på det område.

Jeg skal i slutningen af næste uge, bruge nogle varer fra Kina, hvor produktionen desværre var lidt forsinket. 

Vi har derfor aftalt at de sender det med fly.

De spørge så mig, hvilken lufthavn produkterne skal sendes til, og hvilke papirer de behøver at sende med dem? 

Det er bare tekstilprodukter og jeg bor i KBH.  

Hvordan plejer sådan noget at foregår?
Skal jeg selv hente det i lufthavnen, eller er der en smart måde, man kan fortsætte transporten på, sådan at jeg får det direkte til lager? 

Jeg håber ikke det blev for rode, og håber at nogen kan hjælpe mig

Med venlig hilsen

Tina Dahl 

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:06

Hvis de sender det med UPS eller lign. ordner de det hele. Det kan være du skal ringe til dem først for at få en kundeaftale med dem. Der er nogle forskellinge rabatter alt efter hvor meget der sendes osv.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 15:46

Hej Tina

Hvem skal betale for luftfragten dig eller dem?  Siden de spørger på den måde mht. til lufthavn/ papirer kunne noget tyde på at de ikke bruger en speditør.

hilsen

Ravn

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 15:47

Nemlig, eller prøv DHL når det bare en en enkelt forsendelse, det koster ikke så voldsomt meget. Når det er tøj, så er vægten jo ikke voldsom. Under 50 Kg kan det gå at sende med luftfragt. Skal du sende f.ex. 200 Kg, så bliver det ikke sjovt længere med luft. 

Du behøver ikke en kundeaftale med dem, det er jo dig der er modtageren. Fabrikken har sikkert en ordning med enten DHL eller UPS, så gør de bare som de plejer.  

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:52

Hej igen

Glemte lige at spørge om dit firma er importør registreret. Det vil fremgår af dit firma registreringsbevis.

Hilsen

Ravn

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:05

Mange tak for de hurtige svar Big Smile

Endnu en grund til jeg bare elsker Amino

Jeg har kontaktet DHL, og de ville se på det, og komme med et tilbud. Det var rigtig dejligt, det var en stor sten der faldt der. 

Ja, jeg er impotørregistreret, og det er mig der skal betale for hele transporten.

Endnu en gang - I skal have mange tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Tina Dahl 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:15

Hej igen

Nu går DHL jo ikke for at være de billigste/ bedste, hvilken firma/løsning du bør vælge afhænger meget af hvor mange kg / volumen der er tale om.

Kan du sige noget om vægt /volumen, samt hvor menge kasser der er tale om? 

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)