Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Údbetaling af kommision

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 14
Indlæg ialt: 27
Fra  Hus og Haveliv Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en virksomhed, som vil benytte sig af udbetaling af salgs-kommision til private og foreinger.

Jeg ville høre om der var nogen som kunne vejlede mig omkring dette.

I korte træk går det ud på, at jeg har tilknyttet X-antal personer, som hjælper mig med at få mit brand ud til deres netværk. Via en personlig kode, som de har fået af mig, kan de give deres netværk en rabat hos mig, og selv få X-procent i kommision.

Jeg har selvfølgelig deres navne, adresse og cpr.nr. Og jeg ved de selv skal opgive denne indkomst til SKAT som B-indkomst.

Men jeg tænker på, når jeg skal bogføre denne udgift...hvordan gør jeg det bedst ?

Jeg har samme model mht samarbejde med div. foreninger, hvor jeg tilbyder dem X-procent i kommision, mod de hjælper mid med at få mit brand ud til deres medlemmer.

Jeg håber I kan hjælpe mig. På forhånd tak.

Mvh

Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30

MikkelKristensen:
Jeg har selvfølgelig deres navne, adresse og cpr.nr. Og jeg ved de selv skal opgive denne indkomst til SKAT som B-indkomst.
Du synes at vide forkert. Hvis CVR betaler noget som helst til CPR for en arbejdsindsats - så SKAL CVR indberette det til skat - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

og læs her hvordan det let klares http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html  

og du bogfører det som honorar med det fulde beløb som givet findes som konto i dit bogføringsprogram og som en helt almindelige udgift

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Aug 14
Fra  Hus og Haveliv Skrevet kl. 00:34

Hej John,

Mange tak for dit indlæg.
Jeg har ellers undersøgt forholdvis grundigt synes jeg, mht indberetning til SKAT. Jeg er blevet oplyst, at så længe beløbet ikke overstiger kr. 50.000,- pr. år, så kan CVR godt udbetale til CPR, og så skal CPR selv indberette det som B-indkomst.
CPR bliver ikke ansat hos mit CVR, men modtager kommision for deres indsats.
Men jeg er stadig i tvivl mht foreningerne.. For her er det jo CVR til CVR..
Hilsner fra
Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:00

jeg ved ikke hvad du har læst men jeg ved med 100% sikkerhed at uanset beløb må CVR ikke betale for arbejde eller ydelse til CPR uden at det CVR indberetter til skat - De må købe en vare af en privat men de må ikke betale noget som helst for en indsats som anden end løn med a skat eller - hvis det ikke er alm lønmodtager arbejde, som honorar med indberetning af bidragspligtig b skat. Mit indlæg har også link til skat om det 

Venlig hilsen John Hannover

Tilmeldt 14. Aug 14
Fra  Hus og Haveliv Skrevet kl. 13:27

Hej John,

Jeg bøjer mig fuldstændig i støvet og siger mange gange tak for din hjælp ! - jeg har læst forkert kan jeg se, og du har naturligvis fuldstændig ret.

Ha det godt !

De bedste hilsner fra

Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42

Tilmeldt 14. Aug 14
Fra  Hus og Haveliv Skrevet kl. 14:45

Fantastisk ! endnu engang tak for hjælpen :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)