Jeg vil anbefale, at de funktioner du alligevel ikke bruger endnu, bliver sikret imod søgemaskinernes indeksering via noindex.
Så undgår du, at søgeresultaterne inderholder sådan noget som dette:
Og giver din hjemmeside bedre vilkår for at blive placeret. En hjemmeside med mange indholdmæssigt tynde sider, som de viste adresser skader nemlig dine muligeder for gode placeringer i søgemaskinernes organiske søgeresultater.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Se, nu er du inde på noget, som jeg ikke aner en klegne om (og jeg véd ikke om 'klegne er med 'j' eller 'g' :)
Altså - hvad? Skal jeg rydde op i tingeltangel der ligger - og så bliver det fint?
Jeg véd desværre ikke hvad 'noindex' er.
Jeg vil sætte pris på, hvis du kort kunne forklare mig lidt om det. Jeg sætter en flaske rødvin og/eller en flaske myntesaft på højkant (myntesaft er helt suverænt)
Noindex er forenklet sagt en stump kode, der fortæller søgemaskinerne, at de ikke skal optage indholdet af den pågældende side i deres indeks.
Din hjemmeside er lavet i WordPress, og der er et fantastisk og gratis plugin (tilføjelse), som hedder WordPress SEO Plugin. Det plugin giver dig mulighed for at gøre en masse gode ting for din hjemmeside i forhold til on-site søgemaskineoptimering.
En af funktionerne i det gratis plugin er, at du på hver af siderne, der ikke skal indekseres, kan sætte en markering og bede søgemaskinerne om ikke at indeksere indholdet.
Håber det giver mening. :-)
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Hold du bare myntesaften for dig selv. Her på Amino er der masser af gratis råd, og en masse hjælpsomme iværksættere.
davidchristensen:
Det nytter jo ikke bare at have en pæn hjemmeside
Nej, der er ikke meget ved at have den flotteste butik, hvis den ikke har nogen besøgende, fordi de ikke kan finde den
Der er mange gode råd om SEO her på Amino. Du er også velkommen til at tjekke denne detaljerede og gratis SEO tjekliste før lancering.
Derudover er der flere gode SEO bøger, hvoraf SEO-LEX light af Thomas Rosenstand er et godt sted af starte.
Skal du så lidt mere i dybden, er der også en meget mere fyldig købeversion af SEO-LEX og Mikkel deMibs legendariske og meget fyldige SEO 2.0.
Dbh. John
Hej Christian, jeg kan rigtig godt lide din hjemmeside. Du kører helt klart efter den rene stil med minimalisme i højsædet. Der er dog nogle ting som jeg gerne ser rettet:
Mobilversion:
Dit logo forsvinder så jeg må i menuen for at finde forsiden.
Du skal have en mobiludgave af din slider.
Overvej om din grå header skal have din signatur farve (hvis du har én), frem for en grå gennemsigtig.
Personligt ville jeg finde en menu-effekt der virkede mindre: se hvor sej den er.
Almindelig version:
På en 22 tommer skærm eller derover bliver menupunkter og sliderskrifter en kende små. Du kan sagtens gøre det større eller give slider overskriften en fed.
I den blok med Grafisk design, Industriel design mv., kan du give de forskellige emner et ikon eller billede der kendetegner dem. Det tror jeg ville give mere opmærksomhed, hvor de lige nu næsten er usynlige.
Generelt bør du give de to nederste blokke en klarere skriftfarve.
Når dét så er sagt så synes jeg at din hjemmeside er meget lækker og indbydende. Billederne alene er mere end rigelige til at fastholde interessen :)
Tusind tak for alle jeres bud på hvordan I opfatter min hjemmeside.
Nogle er nemme at rette på og nogle kræver lidt mere.
Men jeg savner virkeligt nogle bud, som kan pille min 'pæne' hjemmeside ned, da det viser sig, at jeg åbenbart ikke får nogen nye kunder på den måde.
Så: Hvis du skulle købe et logo, hjemmeside eller få designet et industrielt produkt - hvad mangler så, før folk tænker, at dether er bare stedet at få det gjort?
Det er ikke nok at have en pæn hjemmeside, tror jeg..