Jeg har for nylig oprettet et IVSselskab, og da det hele er så nyt, har jeg faktisk ikke engang en bank konto (endnu!). Jeg har fået en investor på som vil skyde et beløb som vil omdanne mit IVS til et ApS. På sidelinien har jeg også en enkeltmandsvirksomhed, og derfor mine spørgsmål:
1. Kan jeg omdanne min IVS til et Holdingselskab for derefter at oprette et ApS som er ejet af mit Holding?
2. Hvad med mit enkeltmandvirksomhed, kan jeg komme i problemer ifht til det skattemæssige? I form af at jeg har oprettet nye selskaber, men at min enkeltmandsvirksomhed stadig kører på sidelinien (på meget lavt blus), og har intet at gøre med mine 2 andre selskaber?
1 - ja du kan godt skifte formål med dit IVS men bør tage en revisor ind over da du jo skal ha pengene fra investor ind i IVS hvis det skal ha de 50.000 kr der behøves for at stifte et ApS fra IVS - Pengene skal derfor ind i IVS hvis det skal stifte de ApS
2 - nej ikke et problem at ha begge dele ud over to regnskaber og to selvangivelser
3- du skal absolut se at få en erhvervskonto i banken til dit IVS
4 - Hvis IVS er 100% finansielt holding mener jeg du kan undvære lovpligtig arbejdsskadeforsikring, og da det ikke er finansielt holding skal du ha en sådan men bed om at den skal tegnes så den kan overflyttes til at forsikre dig i dit ApS HVIS dit IVS bliver rent finansielt holding - ellers skal du ha en hvert sted
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Da vi er 2 ejere vil vi begge have 2 holding selskaber og dermed vil de eje ApS selskabet. Lad os sige at min holding får investeringen. Kan jeg så dermed kanalisere pengene over i ApS selskabet og derefter udbetale løn til os begge?
Det er meningen at investoren skal eje en del af ApS'et, det er jo dét selskab investoren investere pengene i. Da jeg ikke rigtig kender til holdingkonstruktioner kan jeg ikke rigtig udtale mig om hvilken løsning vil være den bedste, så forslag modtages med kyshånd :-)
du kan oprette et aps men hvis det hører under dit ivs som så er holding så er ejer jo det ivs og ikke investor med mindre han overtager ivs holding eller dele deraf
Gå til revisor og få belyst alt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER