Hej, Jeg har i mange år haft en drøm om at kunne starte min egen butik. Nu er omstændighederne faldet på plads, så jeg rent faktisk kan gøre det. Jeg har altid haft et specielt ønske område i hovedet til min butik. Nu har jeg fundet en butik, men den ligger ikke centralt i det ønskede område. Jeg går frem og tilbage om det nu skal være den butik. Jeg kan se de fine muligheder butikken har, men jeg kigger stadig efter andre lokaler. Skal man bruge det "ordsprog": "Er du i tvivl, så er du ikke i tvivl..." Er det normalt at have tvivl? Butikken er stor, fin, har masser af muligheder og kan indrettes rigtig fedt til mit formål. MEN der har været forholdsvis stor udskiftning mellem lejere, 1-2år har de hver været i butikken. Der har dog ikke været nogen som solgte det som jeg vil sælge. Jeg har lidt en deadline mht at sige mit arbejde op, for ellers skal jeg vente 3-4 måneder, før det kan være muligt igen. Skal man tage det som "tegn" til at det ikke er den rigtig butik for mig, eller er det bare opstarts nerver? |
Tvivl er sundt, det får dig til at tænke situationen over. Bare lad være med at lade tvivlen føre dig, eller fornægte tvivlen.
At lokalet er fint, er jo godt. Det vigtigste er dog, at din ide er god. Har du lavet en forretningsplan? Har du budgetteret din økonomi? Har du alt det praktiske på plads? Det er fem gange vigtigere, end et flot lokale :)