Jeg undrer mig lidt over, at der er et stort marked for kopivarer - og her tænker jeg på ure. Er det lovligt at producere disse i Kina, siden der er så meget på markedet?
Og spørgsmål 2 - hvordan får jeg fat i disse producenter? Er det officielle virksomheder man kan tage fat i, og i så fald hvorhenne?
Lad være med at sælge det lort.. Du kan blive sagsøgt helt ind i en anden verden.. Bare et mærke som rolex har råd til advokater som plukke dit sidste hår ud af hovedet på dig.. Og kopivarer er = mega hovedpine
Love omkring kopivarer eksisterer ikke i lande som Rusland og Kina, og derfor producerer de dem frit og i deres land helt lovligt. Det er ulovligt at sælge kopivarer, der har været en mængde sager, og TOLD er meget obs på den slags. Det gælder både tøj og andre ting.
Til gengæld vil jeg sige at kopivarerne efterhånden er i ret god kvalitet. Jeg købte selv nogle Police solbriller privat via Ebay som blev sendt fra Kina. De kostede 75.- kroner og det er nu et år siden. Brillerne er superfede, og holder bare.
Og sådan er det med rigtig meget. Men det er som sagt ikke lovligt at importere de varer og sælge dem herhjemme, der er nogle regler indenfor EØS landende med den slags.