Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovlige varer? (kopivarer).

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg undrer mig lidt over, at der er et stort marked for kopivarer - og her tænker jeg på ure. Er det lovligt at producere disse i Kina, siden der er så meget på markedet?

Og spørgsmål 2 - hvordan får jeg fat i disse producenter? Er det officielle virksomheder man kan tage fat i, og i så fald hvorhenne?

Mvh.

NurMD

Fra køge
Tilmeldt 12. Jul 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Ferrari-billboard Skrevet kl. 07:55

Lad være med at sælge det lort.. Du kan blive sagsøgt helt ind i en anden verden.. Bare et mærke som rolex har råd til advokater som plukke dit sidste hår ud af hovedet på dig.. Og kopivarer er = mega hovedpine

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 08:12

Love omkring kopivarer eksisterer ikke i lande som Rusland og Kina, og derfor producerer de dem frit og i deres land helt lovligt. Det er ulovligt at sælge kopivarer, der har været en mængde sager, og TOLD er meget obs på den slags. Det gælder både tøj og andre ting.

Til gengæld vil jeg sige at kopivarerne efterhånden er i ret god kvalitet. Jeg købte selv nogle Police solbriller privat via Ebay som blev sendt fra Kina. De kostede 75.- kroner og det er nu et år siden. Brillerne er superfede, og holder bare. 

Og sådan er det med rigtig meget. Men det er som sagt ikke lovligt at importere de varer og sælge dem herhjemme, der er nogle regler indenfor EØS landende med den slags.

Fra køge
Tilmeldt 12. Jul 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Ferrari-billboard Skrevet kl. 08:40

Jeg forstår bare ikke at du gider købe kopivarer. Hvorfor ikke købe den ægte varer?

Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 04:55

Mange tak for svar;)

Jeg er klar over at det er ulovligt at sælge kopivarer i EU.

Er stadig interesseret i kontakt til producenter af kopi-ure, hvis nogen kan hjælpe :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)