Hej :) Min ven og jeg har længe drømt om at starte vores egen virksomhed på nettet. Virksomheden skal sælge diverse sportsudstyr. Det eneste vi sådan set mangler er at finde ud af hvor meget det vil komme til at koste os at starte op..? Hvis der er nogle herinde, der ved noget om det, og kunne tænke sig at svare på dette, ville det være intet andet end formidabelt! Mads og Mads. |
Hej Mads og Mads,
Jeg tror også det bliver meget formidabelt hvis nogen i det hele taget kan give jer en pris på at starte en virksomhed. Jeg tror I skal forske lidt mere i at drive virksomhed inden i giver jeg i kast med sådan et projekt.
Men her er mine kommentarer i øvrigt.
Find ud af hvad dette koster:
Web Shop, Leje? Køb? Opsætning? Hosting?
Betaling på nettet, hvad koster det? (Nets? Paii? Mobilepay? etc..
Registrering af virksomheden, hvad koster det?
Årlige Revisor omkostninger
Advokat (Hvis I laver en kontrakt imellem jer)
Kontorartikler?
Leje af kontor/lager
Finde produkter, hvad koster de og hvad kan I sælge for?
Markedsføring, hvad koster det?
Ja, jeg kunne blive ved en times tid endnu. Det at starte en virksomhed koster ikke mindst en masse tid og forberedelser men I er nød til i mange tilfælde selv at deltage i denne del af projektet. Hvis I forventer at få en køreklar liste med budget og hvordan I starter op ja så vil det godt nok være nemt at starte op.. :-)
På med vanterne og kom så i gang så vi andre kan glæde os til at se jeres Web Shop på banen. Regne med omkring 3 til 4 måneder alene at få shoppen i gang med det hele og så skal I nok regne med måske helt op til samme antal år før de virkelig rykker, alt afhængig af hvad I poser ud med af markedsføringsomkostninger.
vh
Rainer