Hej Aminoer. MVH Janni |
Er der virkelig slet ikke nogen som kan hjælpe? :)
Hej Aminoer. MVH Janni |
Er der virkelig slet ikke nogen som kan hjælpe? :) |
jeg kan da prøve men det er ikke umuligt du finder det vanskeligt og i så fald kan det være smart at du finder en ekstern person der vil bogføre for dig i starten - det behøver ikke være så dyrt Du er nødt til at bruge kassekladde her 1 Jeg går ud fra du har en beholdningskonto til paypal, ellers må du oprette ny beholdning med et nummer lige over bankkonto/beholdning og kalde den payal. Hvis du har den i forvejen, og det bør du ha hvis der står penge på den for ellers kan de regnskab ikke stemme, så er det nemt, ellers skal du ha bogført de transaktioner som har givet dig penge på din virksomheds paypal - Dernæst: Udgiften op den varekøbskonto det måtte høre til og så en ny linje med bank som kredit (beløb minus) for det beløb som er banken og Paypal som kredit for det beløb der er paypal 2 Tages ved at du bogfører den som markedsføringsomk og modkonto varelager som så går ned med den værdi. Det forudsætter jo at du har et varelager lagt korrekt op i Dinero, så du ikke bare har alle dine varekøb som forbrug = kun taget dem som udgift ved køb og ikke har et varelager at tage fra - det ved du selv og ser jo ved at varelager står med en værdi - som skal gå ned med de 120 kr du har brugt vare for. Vent gerne og se om nogen har kommentarer - for jeg har ikke lige selv gjort det i dinero, men det bør virke fint sådan, forudsat du har varelager indlagt ---------------------------------- Jeg tror de manglende svar skyldes lidt frygt for at det ikke er så helt let hvis du er helt ny og ikke har nogen form for lagerstyring. Alle dine vare skal jo i princip gøres op og være en værdi på varelageret - og det skal de jo som minimum være ved årsskifte, men hvis du har varer ind og ud, så har du ikke overblik over dit resultat hvis ikke du tæller vare lager op f.eks hver måned eller kvartal |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej Janni. Korrekt hvad John skriver. Er du i tvivl om hvordan du opretter din beholdning kan du se denne video: https://dinero.dk/support/beholdninger/ De bedste hilsner Rasmus |
Hej John. 2: Jeg fører pt ikke varelager og havde egentlig planer om kun at gøre varelager op ved årsafslutning og årsregnskab, da jeg endnu ikke har et særlig stort varelager. (Men måske jeg skulle overveje at gøre det alligevel) - Uanset hvad, får dit svar mig til at fundere over: om jeg stadig bare kan bogføre udgiften på mit varelager? MVH Janni |
Hej Rasmus. |
Hej Janni. Se hvordan du opretter beholdninger her: https://dinero.dk/support/beholdninger/ Hvis du ikke har varelageret inde, kan du af gode grunde ikke bogfører det væk fra varelageret. Kender ikke den 100% korrekte behandling når du ikke har lager, men jeg ville nok ikke bogføre det. Til gengæld ville jeg gemme noget dokumentation på konkurrencen så skat kan se du ikke bare har nuppet produkterne selv :) De bedste hilsner Rasmus |
omvendt bliver det jo ikke let at afslutte året uden et sted at lægge varelagerets værdi ind - med mindre man bare manuelt vil tælle værdien op og lægge den til sit resultat - ellers får man jo et helt forkert resultat til skat, hvis ikke lagerværdien er med. I personlig virksomhed går det givet bare at lægge til manuelt (selv om jeg synes man mister overblik hele året hvis ikke man har det i tanken) i selskaber, går det ikke |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej Igen Rasmus.
Jeg skriver lige til dig igen, og håber du har tid til at svare. Jeg kan ikke bogføre købet med de to betalinger sådan som John beskriver det i kassekladden, da jeg skal vælge bilag (Hvilket jeg jo ikke har lavet på det) Jeg tænker så om det skal oprettes som et Finansbilag i stedet? Men kan heller ikke her, finde ud af hvordan jeg skal gøre det... Eller skal jeg prøve at skrive til support i stedet?
|
Hej Janni. Er lidt usikker på hvilken del du har problemer med. Hvilken en har du problemer med? Vil meget hjælpe dig videre :) De bedste hilsner Rasmus |