Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske iværksættere taler da altid flydende engelsk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Så har Iværk&Vækst fremsat deres foreløbige program til messen i september. Jeg havde glædet mig til en masse gode og spændende foredrag , da det var jubilæumsmesse. Jeg blev derfor meget forundret da jeg klikkede ind på deres hjemmeside for at se det foreløbige program, og hjemmesidesiden og programmet nu pludselig var på engelsk. En forespørgsel til deres kontor gav det svar, at årets tema var "be global", og derfor ville de fleste af foredragene samt hjemmesiden være på engelsk.

Mig bekendt behøver man ikke at være dygtig til engelsk for at være en dygtig iværksætter i Danmark. Jeg er ved at brække mig over de, efterhånden selv små virksomheder, der laver koncernsproget og sproget på bestyrelsesmøderne om til engelsk, for at vise, at man er med på den sidste mode. Det er efterhånden sådan, at hvis man ikke taler flydende engelsk (hvilket mange ikke gør) er man ikke noget, og skal ses ned på.

Er det mig der helt har misforstået det hele? For en god ordens skyld skal jeg måske lige tilføje at jeg har dyb respekt for dem der har sprogøre (og misunder dem dybt). Jeg har bare svært ved at acceptere at det efterhånden er et krav for at blive accepteret i dansk erhvervsliv.

mvh
Michael

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

DU skal være velkommen til at komme til vores kick off der kommer et par gode foredrag på Dansk :) http://marketing-manager.dk/kick-off-2014/

jeg oplever ikke selv det med at man skal indføre engelsk i dagligdagen, men lyder da trælst hvis det er den nye dille.

mvh

Kim Thrane

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:
En forespørgsel til deres kontor gav det svar, at årets tema var "be global", og derfor ville de fleste af foredragene samt hjemmesiden være på engelsk.

Jeg synes det er fedt, at der er nogen, der giver et spark til det danske navnepillere og sætter fokus på at forfølge globale muligheder.

Når det er sagt, så giver det bare ikke mening, at når Iværk&Vækst nu gerne vil afholde eventet under temaet be global, ikke benytter muligheden til  at få internationale profiler og eksperter med til sådan et event. Danskere der snakker engelsk til hinanden, skaber ikke globale muligheder. 

Jeg ved ikke om eventet er markedsført målrettet i udlandet. Hvis det er tilfældet, så skal de selvfølgelig bare give den fuld gas på engelsk og skabe et forum hvor der kan netværkes med udenlandske iværksættere

Mvh Jesper N. Asmussen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at det er en interessant udvikling. Det giver jo muligheder i forhold til talere og kan potentielt tiltrække et langt større publikum.

Personligt foretrækker jeg engelsk i både skrift og tale - min hverdag, mit fag og alt omkring mig foregår i større eller mindre omfang på engelsk. 

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes nu også det er en god udvikling - selvfølgelig kan man være en god iværksætter uden at mestre det engelske sprog, men det er vel den vej iværksætteriet går i ? Altså det er vel et fåtal at især folk der arbejder på internetbaserede tjenester der kommunikerer med deres leverandører på Dansk ?

Personligt foretrækker jeg også engelsk, og tager tit mig selv i at lede efter det danske ord for ting :)

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke os alle sammen, som mestrer engelsk bedst. Jeg taler engelsk på et godt niveau, men det vil aldrig komme til at kunne måle sig med mit tysk :)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Graversen:
Det er ikke os alle sammen, som mestrer engelsk bedst. Jeg taler engelsk på et godt niveau, men det vil aldrig komme til at kunne måle sig med mit tysk :)
Der vil jeg nok tillade mig at fremhæve mit danske. :-)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:
Er det mig der helt har misforstået det hele?
Det har du ikke. Men det du måske har misforstået er at det du laver - det er noget der er brug for når vi har fået gang i virksomheden og der er det OGSÅ relevant at kigge ud ad. Jeg er sikker på at vi nu kunne starte diskussionen om hønen eller ægget kom først - men uden salg / omsætning er der ikke brug for dine færdigheder ret lang tid. *smil*

PS. For du så kunne være en god sparringspartner og med/modspiller for de virksomheder du servicerer - så kunne det være relevant at informere sig og deltage for at du kunne danne dig nogle holdninger. Også selvom det er på engelsk.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Thrane:

Hej

DU skal være velkommen til at komme til vores kick off der kommer et par gode foredrag på Dansk :) http://marketing-manager.dk/kick-off-2014/

jeg oplever ikke selv det med at man skal indføre engelsk i dagligdagen, men lyder da trælst hvis det er den nye dille.

mvh

Kim Thrane

Tak for tilbuddet, Kim. Jeg var desværre forhindret den pågældende dato. Håber I laver noget tilsvarende, på et senere tidspunkt.

mvh
Michael

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)