Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

problem med advokat regning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sagen er flg.

Jeg har en hjemmeside hvorfra jeg sælger rejser. Store dele af min hjemmeside bliver kopieret af en anden hjemmeside.

jeg ringer til et advokat firma da jeg gerne vil høre hvilke muligheder jeg har. Jeg gør det klart at jeg kun er interesseret i mulighederne.

Jeg viser dem min hjemmeside og konkurrentens hjemmeside. De vil gerne kigge på sagen og beder mig om at printe en masse sider ud som dokumentere at det er kopieret.

Jeg siger til dem at det jeg ønsker i første omgang er kun et overslag på en pris på hvor meget et brev/regssag vil koste da jeg vil vurdere om det er det hele værd.

Jeg får senere svar på mail at det vil koste et par tusinde kroner at sende et brev til konkurrenten og de vurdere at det er nok til at få det fjernet. jeg overvejer stadig om jeg vil gøre brug af dette tilbud.

Imellemtiden sender de mig en regning på 2200 kr. for at kigge på min hjemmeside.

Den regning har jeg ikke i sinde at betale da det ikke på noget tidspunkt har været fremme at jeg skulle betale og jeg gjorde det klart at jeg kun vil have et tilbud.

Advokaten mener nu at jeg skal betale.

Hvordan ser I på den?

Fra Greve
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:59

Jaaa nu har du ikke kun forspurgt efter du har overdraget div. dok til denne kære advokat så bliver du detsvære nok nød til at betale. Det virker lidt som groft, men du kan nok være sikker på advokaten få sine penge.

Det er øv, men efter min erfaring så er en avokat regning på 2200 kr. småting, så tag det som lære-penge.

Mvh.

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 18:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

flyveren:

Hej

Sagen er flg.

Jeg har en hjemmeside hvorfra jeg sælger rejser. Store dele af min hjemmeside bliver kopieret af en anden hjemmeside.

jeg ringer til et advokat firma da jeg gerne vil høre hvilke muligheder jeg har. Jeg gør det klart at jeg kun er interesseret i mulighederne.

Jeg viser dem min hjemmeside og konkurrentens hjemmeside. De vil gerne kigge på sagen og beder mig om at printe en masse sider ud som dokumentere at det er kopieret.

Jeg siger til dem at det jeg ønsker i første omgang er kun et overslag på en pris på hvor meget et brev/regssag vil koste da jeg vil vurdere om det er det hele værd.

Jeg får senere svar på mail at det vil koste et par tusinde kroner at sende et brev til konkurrenten og de vurdere at det er nok til at få det fjernet. jeg overvejer stadig om jeg vil gøre brug af dette tilbud.

Imellemtiden sender de mig en regning på 2200 kr. for at kigge på min hjemmeside.

Den regning har jeg ikke i sinde at betale da det ikke på noget tidspunkt har været fremme at jeg skulle betale og jeg gjorde det klart at jeg kun vil have et tilbud.

Advokaten mener nu at jeg skal betale.

Hvordan ser I på den?

Jeg er enig i at det kan føles urimeligt. Tror godt de ved hvad det er du mente. Men de udnytter præcis det som de er uddannet til. Det er din formulering der er forkert. Du beder dem lave en vurdering af hvad det ville koste at starte sagen. Altså at udføre en opgave. Du skulle have bedt dem om en pris for deres rådgivning i en sådan sag inkl. sagsvurdering, breve og evt. retssag. Jeg ville ydermere gøre meget klart opmærksom på at dette er en forespørgsel og at du ikke er interesseret i at købe en ydelse af dem før du har fået en pris som du har godkendt.

Har du ringet og talt med dem om det? Forsøg at være venlig og gør dem opmærksom på at der må være sket en misforståelse da du netop bad om en pris for at sammenligne flere advokat firmaer.

Skriv det på en mail. Hvis svaret er helt ude i skoven kan du jo vende tilbage hertil.

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 20:47

Hej flyveren

Du skal gøre dig to overvejelser.

På den ene side må en advokat godt tage betaling for at vudere en sag.

På den anden side skal han/hun inden arbejdet på begyndes med dele dig en ca pris hvis et er en privat sag og som min en time pris hvis det er en erhvervssag.

Du kan derfor både få med hold og tabe sagen.

Men du skal huske at advokaten modsat dig kan inkasso betaling for den tid han/hun bruger på at få pengene hjem.

Hvsi det var mig så ville jeg tydeligt gøre min klage gældende over for advokaten. først mundligt og hvis de ikke ville gøre noget så skrifteligt.

Men hvis du bare lader stå til ender det med at koste dig 5-8.000 inden sagen er slut.

Hvis du virkelig syntes det er uretfærdigt og du har tid til det så kan du klage til advokatnævnet.

Skriv og klag først, hjælper det ikke så betal under protest og send en klage til advokatnævnet.

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 01:57

Faldt der ikke dom i en sag for nogle år siden omkring en advokat som udstedte en regning ifbm. noget ægteskabsrådgivning.
Og der blev vist lavet en lov om at det SKAL meddelses hvornår en ydelse eller rådgivning begynder at koste penge.

Hvor vidt denne "lov" gælder virksomheder er jeg ikke klar over.

/Per B. Lauridsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 22:50
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 00:21

Synes det lyder som ærgelig advokatpraksis og da bestemt ikke den måde man får langvarige og troværdige forhold til sine klienter med...
Modsat, du har henvendt dig til en professionel og udbedt dig hans professionelle vurdering. Et langt stykke hen af vejen er det vel fair at han får betaling for den tid han arbejder - lige som du og jeg.
Jeg kunne forestille mig at advokater får sindsygt mange henvendelser om folk der bare lige skal høre om... og den tid de bruger på det, er jo rent ud sagt tid de ikke kan bruge på pengegivende aktiviteter.

Med mit kendskab til rykker/inkassoprocedurer, kan jeg se to muligheder for dig:

1. Du ringer til dem og snakker med dem om sagen. Derefter sender du dem en mail eller to om sagen hvor du gør rede for dit udgangspunkt. Hvis de kontinuerligt fastholder at du skal betale, så bid i det sure æble, betalt og meddel dem derefter at grundet deres handlinger ønsker du ikke at bruge dem i den sag du har besluttet dig at føre mod kopi-piraten... deres smålige nærrighed har lige kostet dem en bedre ordre... sagt taktfuldt selvfølgeligt.

2. Du gør indsigelser mod regningen skriftligt overfor dem. Herefter kan de ikke køre en simpel rykker/inkassosag hvor de smider dig i RKI, men skal forsøge at indkræve pengene gennem retten. Med et så relativt lille beløb ville de fleste undlade at gøre mere ved sagen efter tre rykkere, men da de er advokater har de jo adgang til billig "arbejdskraft" til sådan en sag...

Når det drejer sig om advokater plejer jeg gerne at anbefale Benjamin Lundström fra Bender von Haller Dragsted. Han/de er rigtig gode, gav os en gratis introtime (hvor rigtigt mange emner blev vendt) og vi har et par gange fået gratis prisoplæg/minivurdering på et problem, samt de giver os en tydelig mulighed for at sige ja/nej inden de sætter taksameteret igang... (og hvis man har møder med dem der varer over middag, så har de en god frokostordning :-) )

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)