Hej Sagen er flg. Jeg har en hjemmeside hvorfra jeg sælger rejser. Store dele af min hjemmeside bliver kopieret af en anden hjemmeside. jeg ringer til et advokat firma da jeg gerne vil høre hvilke muligheder jeg har. Jeg gør det klart at jeg kun er interesseret i mulighederne. Jeg viser dem min hjemmeside og konkurrentens hjemmeside. De vil gerne kigge på sagen og beder mig om at printe en masse sider ud som dokumentere at det er kopieret. Jeg siger til dem at det jeg ønsker i første omgang er kun et overslag på en pris på hvor meget et brev/regssag vil koste da jeg vil vurdere om det er det hele værd. Jeg får senere svar på mail at det vil koste et par tusinde kroner at sende et brev til konkurrenten og de vurdere at det er nok til at få det fjernet. jeg overvejer stadig om jeg vil gøre brug af dette tilbud. Imellemtiden sender de mig en regning på 2200 kr. for at kigge på min hjemmeside. Den regning har jeg ikke i sinde at betale da det ikke på noget tidspunkt har været fremme at jeg skulle betale og jeg gjorde det klart at jeg kun vil have et tilbud. Advokaten mener nu at jeg skal betale. Hvordan ser I på den?
|
Jaaa nu har du ikke kun forspurgt efter du har overdraget div. dok til denne kære advokat så bliver du detsvære nok nød til at betale. Det virker lidt som groft, men du kan nok være sikker på advokaten få sine penge.
Det er øv, men efter min erfaring så er en avokat regning på 2200 kr. småting, så tag det som lære-penge.
Mvh.