Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påberåbe fejl og mangler - 5 måneder efter endt leje

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa jeg står i den irriterende situation at udlejer ikke vil tilbagebetale mit depositum.

Efter endt leje d. 01.03.14, var udlejer ude d. 03.03.14 på forretningsstedet for at se det hele igennem, hvor der også blev afleveret nøgler (Udlejer mente at alt var fint - lydoptagelse).

Der blev aftalt hvor meget der skulle trækkes fra i depositum, men at udlejer først skulle betale det tilbage når Vand/Varme regningen var blevet opgjort (hvilket skete i juni måned). Det hele er foregået mundtligt - dog har jeg en lydoptagelse af hele mødet.

Hele juni og juli måned har jeg skulle rykke udlejer, for tilbagebetaling af beløbet, hvilket først skete i dag.

Problemet ligger i, at udlejer har tilbageholdt 3.500 kr. eftersom at han nu, 5 måneder efter endt leje, mener der har været nogle mangler.

Vi har aldrig snakket om sådan en mangel, hverken det nævnte beløb - blot et tal han lige har fundet på må jeg formode.

Jeg ville høre om der er nogle venlige sjæle herinde, der kan fortælle mig om jeg har en reel sag, eller om han er i sin gode ret til at tilbageholde pengene?

Hilsen
Lasse 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:23

Hej Lasse,

Jeg kan sagtens følge dig i, at det er mega nedtur at blive præsenteret for sådan et fradrag. Problemet er bare, at uanset hvilket træk du gør nu, så vil det koste dig penge. Ringer du til en advokat, så koster det penge. Du kan ikke bruge Huslejenævn eller andet for private, da du var/er en virksomhed.

Ærligt talt, så er mit bedste råd at afskrive dem og håbe på, at karma bider ham i røven.

Du får intet ud af at spilde en masse god energi på at forfølge denne sag yderligere. Bruger du den samme energi på at tjene penge, så vil den investerede tid fordoble din investering - mindst.

Let it go, og god sommer!

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 17:28

Hvis du har beviserne på din side, så send det i fodgeretten. Det koster vist 800 kr. og de kan gøre udlæg hvis han har det mindste i værdi. Når skriver du, du har bevis i form af lydoptagelse. Er ikke sikker på man må det, hvis ham du optager ikke ved det, men er ikke sikker.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:34

"Udlejer skal i henhold til lejelovens § 98, stk. 2 fremsætte eventuelle istandsættelseskrav mod lejer senest 14 dag efter lejers fraflytning. Sker dette ikke, har lejeren krav på at få hele sit depositum tilbagebetalt, selvom der måtte være mangler ved lejemålet, som lejeren efter aftalen skal betale for. Fristen på de 14 dage kan dog ved aftale mellem parterne forlænges."

Ovenstående er gældende for alm. lejemål af bolig, jeg er ikke klar over om det dækker for erhvervslejemål.

Tilmeldt 3. Jun 13
Skrevet kl. 23:48

Jeg takker mange gange for de gode inputs der er kommet ind. Umiddelbart mener jeg ikke, der er noget galt i at lydoptage, hvis man selv er en del af den involverde samtale: Straffeloven kap. 27 - §263 punkt 3 (så vidt jeg husker).

Jeg har fået talt med en gammel kammerat (der har hørt lydoptagelsen). Han vurderer umiddelbart at udlejer ikke har noget at komme efter, da perioden er en væsentlig faktor, samt at lokalet allerede blev udlejet 2 uger efter end leje, hvilket betyder, at den nævnte misligholdelse kan være blevet foretaget af den nye lejer.

Jeg har valgt at gå videre med sagen, ikke fordi pengene er en faktor, men så udlejer kan få en lærestreg i sidste ende, og evt. behandle nye lejere bedre.

Mange tak endnu engang.

Hilsen

Lasse

Tilmeldt 3. Jun 13
Skrevet kl. 19:13

SAG SLUT!

Efter flere udbesvarede mails, fandt jeg en Jurabog der indeholdt erhvervslejeloven.
Ifølge §74 stk. 2 kan udlejer ikke gøre krav gældende vedrørende lejemålets stand ved fraflytningen, når der er forløbet mere end 4 uger fra flaflytningsdatoen.

Jeg sendte en rykker med en frist på 10 dage til udlejers private adresse, hvor der stod at jeg ville hive ham i retten, hvis han ikke betalte inden for de 10 dage (havde lydoptagelser som bevismateriale).

Den 10. dag var pengene igen på min konto.

Har efterfølgende fundet ud af, at han har fusket med varmeregningen (nok derfor han ikke ville sende den, hvori jeg selv skulle fremskaffe den)... Så endnu en sag skal startes mod ham.

Villle gerne skrive navnet, men ved ikke om man må hænge folk ud her på Amino, det eneste jeg kan sige er: HOLD JER LANGT VÆK FRA SLYNGLEN!!!!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)