Uden at have læst artiklen gætter jeg på, at den blot gør opmærksom på, at fortrydelsesretten ved fjernsalg og køb uden for forretningssted også gælder for tjenesteydelser og ikke kun ved bestilling af fysiske varer. Hvis ydelsen er leveret - eks. for mit vedkommende juridisk rådgivning er givet, så har du jo fået ydelsen og den kan ikke tages tilbage og derfor har du ikke fortrydelsesret. Lidt ligesom hvis du vil have ombetrukket din sofa - hvis du har givet tilladelse til at de straks begynder at tage stoffet af din gamle sofa. Der gælder i øvrigt ikke fortrydelsesret i andre tilfælde end fjernsalg og køb uden for forretningssted. Dvs. hvis du kommer ned til mig, og bestiller en ydelsen og vi får aftalt en pris, og jeg giver dig en ordrebekræftelse, som jeg har pligt til, så har du ikke en sådan fortrydelsesret / annulleringsret. Hvis du sælger børnetøj i en fysisk butik, så bestemmer du selv, om du accepterer, at køberne ophæver købet. Hvis du derimod sælger børnetøj via en website (=fjernsalg), så følger det af forbrugeraftaleloven, at køberne har en 14 dages fortrydelsesret, som du i øvrigt skal orientere køberne om. Reglerne er rimelige komplicerede. Jeg vil derfor anbefale, at du beder en advokat lave et sæt salgs- og leveringsbetingelser til dig, som du skal have på din website og jeg vil anbefale, at du får din edb mand til at opstille dit website således at køberne skal krydse af, at de har læst og godkendt betingelserne inden købet kan gennemføres. Hvis du ikke vil bruge penge på en advokat, så kan du jo prøve at have is i maven og prøve selv at lave salgs- og leveringsbetingelser ud fra andre websites salgs- og leveringsbetingelser. Grunden til at jeg siger, at du skal have is i maven, er fordi at overtrædelse af forbrugeraftaleloven kan medføre bødestraf (også vil førstegangsovertrædelser) ligesom retten til fortrydelse forlænges, når sælgeren ikke har orienteret korrekt om denne ret.