Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer på arbejde - Lønsedler, feriepenge.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsan!Smile Jeg skriver herinde, i håb om at der er nogen herinde der har kendskab til proceduren, at lave lønsedler og oprette feriepenge.
Jeg står i en situation at jeg har et rengøringsarbejde hvor jeg har arbejdet i snart 5 måneder.

Problemet er at jeg aldrig har set skyggen af mine lønsedler, og kan se at min chef ikke har oprettet mig, når det kommer til feriepenge. Jeg blev træt af at smile og minde ham om det engang om måneden, og efter at jeg hørte at sådan havde det altid været fra andre der havde arbejdet der - så gik jeg i gang med at skrive næsten hveranden dag, og bede ham om de ting. De er altså ret vigtige, for jeg bliver snart ansat af kommunen og får praktikplads. Så de SKAL have kopi af alt dette.

Lønnene er aldrig til tiden, og jeg har ikke engang fået en kontrakt endnu. Det er jo ikke godt!  Desuden så skylder han mig penge, da de ikke kunne finde ud af at tælle timerne og betale rigtigt. Super Angry

Han gav sin revisor skylden. Han hyrede en ny. Men der skete aldrig noget. Så jeg blev ved. Til sidst rang han og sagde at jeg kunne altså ikke blive ved med at spørge ham om de ting, for det hjalp ikke! Jeg sagde til ham, at jeg vidste at der var en medarbejder (han arbejdede der i måneds tid) der havde været så heldig at få lønsedel engang. Så jeg gik udfra at de havde dem, jeg vil bare få dem tilsendt. "Ja, dem har jeg." Sagde han.

Og så sluttede han af med "Det er jo ikke noget man bare kan oprette fra dag til dag!"

Jeg har belastet manden i en måned nu, og gjort ham sindsyg med min tryglen om lønsedler og feriepenge. Så han er pænt træt af mig, og jeg af ham. Har ikke hørt et eneste pænt ord om ham fra hans tidligere medarbejdere.

Hvad skal jeg dog gøre? Jeg har ikke en fagforening lige nu. Fik at vide at jeg ikke skal arbejde der i længere tid, så det er ved at være for sent at melde sig ind i en, da de ikke kan hjælpe en med ting fra fortiden af. Og nu har min økonomi begået selvmord da jeg har været for sød og stolet på mennesker. Så det er ret øv. (Men dog min skyld)

Kan man ikke ordne lønsedler og feriepenge på relativt kort tid? (2-4 uger?) Eller er det noget der tager over 2 måneder?  Hmm

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)