Jeg har nu fået Skat til at acceptere, at de har lavet fatale fejl i 2012 og 2013.
Jeg skal derfor have en hel del penge tilbage.
Må jeg sætte dem ind på holdingselskabets konto og stadig hæve dem skattefrit igen? Eller skal jeg lave en ekstra konto til disse?
selskabsskat kommer til holdings konto og må ikke hæves skattefrit - du må jo ikke hæve penge i selskabet som noget som helst andet end udbytte eller løn - men du har jo skrevet PERSONLIG skat i overskriften og den skal ikke kunne gå ind på selskabets konto men på din personlige nemkonto og dermed være dine penge (uden mere skat i det). Vil du ha dem ind i selskabet kan du låne dem til selskabet med rente og alt - men personlig skat kommer ikke ind i selskabet ellers
Selskabsskat er selskabets - pesonlig skat er din
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Beløbet indgår på min personlige nemkonto. Det var kun en idé, som jeg legede med, for at få beløbet i "sikkerhed" som andet i holding-selskab. Men på den måde, kommer jeg til at betale skat af beløb, der er betalt skat af een gang. Og det er ikke meningen.
Ja du kan ikke få det ind i holding på andet vis end ved et lån med rente (eller kapital udvidelse) og det lyder ikke som løsning her overhovedet - så bare lad være med at risikere for meget personligt - hvilket vel ikke er nødvendigt med de selskaber du har trods alt :)
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
om 2% vil være godkendt som markedsrente- måske - det er nok ikke så afgørende, men jo lavt for usikret lån - oftest bruger man disconto + 4% som minimum
MEN Loldeniz - formålet om at bringe pengene i sikkerhed ved at låne dem til holding - det kommer de vel ikke i sikkerhed af - det vil vel stadigt være pytonraps personlige penge - uanset om de er sat i banken eller lånt til holding - de bliver ikke holdings ejendom og dermed er de jo ikke spor i sikkerhed.
Er det for at Holding har behov for penge - kan man naturligvis - til markedsrente - låne dem ind - men det er stadigt ens personlige og personlige risiko hvis man får personlige krav mod sig kan de kræves/pantes og hvad ved jeg
Det er jo helt som i øvrigt anparterne i holding - og dermed ejerskabet - jo faktisk kan pantes - og mistes ejerskab til - hvis ejeren går konkurs personligt - mere at pythonrap ikke tror at holding aldrig kan komme i klemme i forhold til personlig gæld.
Kun i forhold til problemer i drift giver holding den beskyttelse pythonrap sikkert efterlyser - ikke i forhold til personlige penge han låner det eller selve anparterne i holding. (langt fra alle "gider" kræve pant i anparter - men det sker skam da - specielt hvis anpartsselskabet er rigt)