|
Hej Amino´er, Jeg sidder og er i gang med, at bogføre, og har i den forbindelse et spørgsmål (bogføring er stadig nyt for mig). Jeg har givet morgenmad (køb brød, juice mv.) til et kundemøde, og er lidt i tvivl om bogføring af dette. Det er vel repræsentation, men hvordan skal dette bogføres? og kan jeg trække momsen fra? På forhånd tak! Mvh. Tobias |
På restaurant - kvartmoms / 25% af momsen ofte har regnskabsprogrammer en konto til bespisning med kvart moms - OG kvart fradrag for resten af udgiften. Du bogfører hele beløbet, men den konto skal du så bruge når du laver årsregnskab - for der skal du tage 75% af beløbet og lægge til dit resultat fra regnskabet - i en såkaldt "skatteregulering" så du øger resultat til skat med 75% af beløbet fra den konto
I egne lokaler - (købt brød hos bageren osv) 100% moms fradrag (hele momsen) men stadigt skal 75% af bespisning af forretningsforbindelser lægges til dit resultat i skattereguleringen.
Eneste der giver 100% normalt fradrag til forretnigsforbindelser er ren kaffe eller/og te
Dansk revision har denne perle synes jeg https://www.danskrevision.dk/Raadgivning/Documents/2014%20-%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf
vh John Hannover
Bliv gratis medlem