Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af repræsentation

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 35
Fra  Skejby Trykkeri Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er,

Jeg sidder og er i gang med, at bogføre, og har i den forbindelse et spørgsmål (bogføring er stadig nyt for mig).

Jeg har givet morgenmad (køb brød, juice mv.) til et kundemøde, og er lidt i tvivl om bogføring af dette.

Det er vel repræsentation, men hvordan skal dette bogføres? og kan jeg trække momsen fra?

På forhånd tak!

Mvh. 

Tobias

BRUG FOR TRYKSAGER? Besøg Skejby Trykkeri eller kontakt mig på tte@skejbytrykkeri.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:25

På restaurant - kvartmoms / 25% af momsen  ofte har regnskabsprogrammer en konto til bespisning med kvart moms - OG kvart fradrag for resten af udgiften. Du bogfører hele beløbet, men den konto skal du så bruge når du laver årsregnskab - for der skal du tage 75% af beløbet og lægge til dit resultat fra regnskabet - i en såkaldt "skatteregulering" så du øger resultat til skat med 75% af beløbet fra den konto

I egne lokaler - (købt brød hos bageren osv) 100% moms fradrag (hele momsen) men stadigt skal 75% af bespisning af forretningsforbindelser lægges til dit resultat i skattereguleringen.

Eneste der giver 100% normalt fradrag til forretnigsforbindelser er ren kaffe eller/og te

Dansk revision har denne perle synes jeg https://www.danskrevision.dk/Raadgivning/Documents/2014%20-%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 35
Fra  Skejby Trykkeri Skrevet kl. 14:43

Tak for hurtigt svar...

Vil det sige, at mad til personale i egne lokaler er 100% moms- og skattefradrag som normalt?

BRUG FOR TRYKSAGER? Besøg Skejby Trykkeri eller kontakt mig på tte@skejbytrykkeri.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27

det vil fremgå af det link fra danskrevision

Du må ikke bare lave daglig bespisning men ja - til møder osv er der fuldt skattefradrag og moms - til sociale sammenkomster o% moms fradag

Daglig bespisning vil udløse skat for personalet som personalegode hvis ikke personalete betaler for ordningen (du må google mere om det)

Personale er så ansatte og ikke dig selv og din kone som ikke kan få betalt selv en pizza ved overarbejde 

Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:03

i forlængelse af John Hannovers indlæg vedr. repræsentation hjemme i egne lokaler har jeg følgende spørgsmål.

man køber morgenbrød, som man tager med ud til kunden,

jeg ved, at der kun er 25% fradrag skattemæssigt, men hvad med momsen

Formålet er jo 100% forretningsmæssigt, men det er jo ikke hjemme, så er der 0 momsfradrag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:16

Jo der er kvart moms fradrag for bespisning af forretningsforbindelser ude 125 kr - giver således kvart momsfradrag af de 25 kr =6,25 kr momsfradrag - tilbage er 118,75 som der så er kvart fradrag for = 29,68 kr at trække fra

Nu er det vel ikke lige hverdag at man kommer med morgenmad til egentlige forretningsforbindelser (og det skal jo ikke være venner og vennetjenester) så enten må man rode med at dele det i bogføring og tage resten som privat hævet - eller gi fxxxx i at tage det ind i firmaet og ofre af egen lomme

Hvis kunden bød DIG på kaffe og te var der fuldt fradrag for kunden (ikke egentlig bespisning)

Bespisning personale /forretningsforbindelse - ude/hjemme og mere end 70 konkrete fradrag http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html 

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)