Jeg står og skal starte et holding selskab og derefter et driftselskab, alt til holding selskabet ligger klart, det sidste jeg mangler er godkendelse af kapital forhold. Banken har lidt svært ved dette og det trækker ud, og når de nu skal gøre det igen lidt efter med driftselskabet ja så er jeg ved at tænke om det måske er bedre at få hjælp herinde fra, da jeg har læst mig til at nogle herinde kan gøre det.
banken bør da kunne men de tager ofte penge for bekræftelsen - de skal bruge den kode du har fået til bekræftelsen ved stiftelse på CVR ellers kan de ikke - og de har kun visse medarbejdere som har adgang til den specielle rettighed - at kunne bekræfte signatur, så der kan sagtens være afdelinger der skal skyde den videre til en anden afdeling eller hovedkontor
Alternativet er en advokat som har klient konto til det formål (ikke noget rene revisorer har - kun hvis de er del af større hus med advokater) - du kan bruge din alm advokat eller søg her www.agera.dk
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg er fuldstændig enig med John Hannover. Det er noget, som din bank sagtens kan (mod gebyr - men det er jo heller ikke gratis hos advokat). Grunden til at der er behov for bekræftelsen er, at der er en vigtig samfundsmæssig interesse i, at selskaber i Danmark også har den kapital, som de skal have. Dvs. kapitalen skal stå på en bankbog. Hvis der er problemer med banken, så kan du jo overveje bankskifte.