Nu sidder jeg og kigger på en række forskellige CRM systemer Og jeg er støt på nogen forskellige typer af begreber, men jeg er meget i tvivl om forskellen... Nogen som kan fortælle mig hvad forskellen er på
|
CRM: Nogen som kan fortælle mig forskellen?
- 1
En af grundende til alle crm systemer er for vanskelige at bruge, hvis du er lille virksomhed. |
Ja det er korrekt... havde ikke forstillet mig at det skulle være sådan... |
En hurtig gennemgang:
Accounts: Firmaer som er blevet kunder hos dig Contacts: Personer der er tilknyttet dine Accounts Potential: Hvilket salgspotentiale dine Accounts/kunder har. Jeg har arbejdet med implementering af CRM i både små og store danske virksomheder. Et godt råd: Glem alt om at studerer diverse CRM programmer på nuværende tidspunkt - du har på nuværende tidspunkt ingen mulighed for at danne dig et overblik over hvilket system der kan/vil understøtte dine salgs og marketingprocesser bedst. CRM må for alt i verden ikke ende med at blive et IT projekt. Det er den typiske fejl der gør, at CRM meget ofte fejler selv i store virksomheder med mange ressourcer. Set dig ned og skitser dine nuværende salgs/marketing og kundeservice processer - og gerne også hvor du gerne vil hen med øget fokus på CRM. Lav en kravspecifikation til CRM system - når denne er klar kan du begynde at se på forskellige systemer. Lav en strategi for hvordan du kommer i mål med de nye tiltag - og også gerne en strategi for implementering af nye CRM system. Du vil måske nok sige, at det der har jeg slet ikke tid til, og jeg skal bare i gang. Men tro mig selv en lille virksomhed bør gennemtænke disse faser - der er jo også den mulighed at du kommer til at vokse i årene fremover. |