Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CRM: Nogen som kan fortælle mig forskellen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu sidder jeg og kigger på en række forskellige CRM systemer

Og jeg er støt på nogen forskellige typer af begreber, men jeg er meget i tvivl om forskellen...

Nogen som kan fortælle mig hvad forskellen er på

• Leads
  • Accounts
  • Contacts
  • Potential

Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Apacta A/S Skrevet kl. 14:02
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 14:08

Martin Hedegaard:

Nu sidder jeg og kigger på en række forskellige CRM systemer

Og jeg er støt på nogen forskellige typer af begreber, men jeg er meget i tvivl om forskellen...

Nogen som kan fortælle mig hvad forskellen er på

• Leads
  • Accounts
  • Contacts
  • Potential

En af grundende til alle crm systemer er for vanskelige at bruge, hvis du er lille virksomhed.

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 14:13

erjegher:
En af grundende til alle crm systemer er for vanskelige at bruge, hvis du er lille virksomhed.

Ja det er korrekt...  havde ikke forstillet mig at det skulle være sådan...

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 15:23

En hurtig gennemgang:

Leads: Mulige kundeemner som altså stadig ikke er blevet kunder.

Accounts: Firmaer som er blevet kunder hos dig

Contacts: Personer der er tilknyttet dine Accounts

Potential: Hvilket salgspotentiale dine Accounts/kunder har.

Jeg har arbejdet med implementering af CRM i både små og store danske virksomheder. Et godt råd:

Glem alt om at studerer diverse CRM programmer på nuværende tidspunkt - du har på nuværende tidspunkt ingen mulighed for at danne dig et overblik over hvilket system der kan/vil understøtte dine salgs og marketingprocesser bedst.

CRM må for alt i verden ikke ende med at blive et IT projekt. Det er den typiske fejl der gør, at CRM meget ofte fejler selv i store virksomheder med mange ressourcer.

Set dig ned og skitser dine nuværende salgs/marketing og kundeservice processer - og gerne også hvor du gerne vil hen med øget fokus på CRM.
Er der flere medarbejder grupper der skal bruge systemet er det vigtigt at involvere alle typer brugere for komme hele vejen rundt og høre hvad de forskellige har af ønsker/krav.

Lav en kravspecifikation til CRM system - når denne er klar kan du begynde at se på forskellige systemer.

Lav en strategi for hvordan du kommer i mål med de nye tiltag - og også gerne en strategi for implementering af nye CRM system.
(Hvordan sikrer du medarbejder buy-in, Tidsplan, faser, træning, etc)

Du vil måske nok sige, at det der har jeg slet ikke tid til, og jeg skal bare i gang. Men tro mig selv en lille virksomhed bør gennemtænke disse faser - der er jo også den mulighed at du kommer til at vokse i årene fremover.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)