Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en til at sende test sms/mms fra Tyskland m. dansk mobil abn.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en service i DK hvor man kan sende sms/mms til 4cifre nummer + keyword. Det fungerer fint. Nu skal jeg på messe i Frankfurt og så ville det være spændende at vide på forhånd om det også virker via roaming.

Jeg kan ikke få et entydigt svar fra gateway firmaet så det må komme an på en test. Smile

Derfor ... sidder der en Amino i Tyskland med en mobil med dansk abonnement der vil hjælpe med at sende en test sms dernede fra så ville jeg blive vildt glad. (Jeg kompenserer selvfølgelig hvis der er en overtaksering).

Send en PM til mig for nummeret skal lige oprettes i mit backend system for at acceptere besked. (skriv venligst også hvilket mobilselskab I har)

mvh og tak

Jan

PS. Sidder der også lige en Amino i SE, NO, EN også så ville det også være spændende at kende det for de lande.

Fra Ringsted
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Cbox Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Jeg har tidligere testet samme problematik og shortcodes samt 9 cifrede danske numre er et no go fra udlandet.
Disse numre bliver implementeret anderledes end normale 8 cifrede numre og fungerer kun i det land de er oprettet.

Hvis din SMS gateway udbyder ikke kan fortælle dig det, bør du måske overveje en udbyder som sidder lidt tættere på teknikken. ;)

Mvh
Sylvester 

Fra Ringsted
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Cbox Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske jeg lige skulle nævne at det er muligt at få en hosted GSM gateway til at modtage SMS'er på et alm. 8 cifret nummer.
http://www.coolsms.com/produkter/hosted-gsm.sms 

Det er naturligvis ikke så nemt at huske og heller ikke den gængse løsning i forhold til keywords.
Men en fin måde hvis det skal virke i udlandet også. 

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Kun danske mobilnumre kan sende beskeder til danske 4-cifrede telefonnumre. Dog kan danske mobiler der roamer på udenlandske netværk sagtens sende til dem.

Der findes to løsninger på din udfordring:

1) Du får adgang til et kort-nummer i Tyskland, som fungerer på samme måde som dit 4-cifrede nummer i dag. Eneste forskel er, at kun tyske mobilbrugere kan sende til dette nummer.

2) Du får adgang til et dansk 8-cifret nummer, som alle kan sende til. Dog skal udenlandske mobilbrugere betale udenlandsk sms-takst. Vi understøtter kun modtagelse af sms-beskeder på vores 8-cifrede telefonnumre, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig, hvis du også skal kunne modtage mms-beskeder.

Du kan bestille en gratis prøve-adgang til vores sms gateway og se hvordan vores løsning fungerer.


Held og lykke til messen Smile


Med venlig hilsen
Søren Larsen
Partner

Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En venlig tester har udført testen fra Sverige og det gik fint.

/Jan

Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Sylvester:

Yep .. men så kan man ikke få MMS funktionaliteten med, og det skal jeg også bruge.

/Jan

Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren (vi har snakket en del i tlf om dette)

Det er ikke lykkedes mig at finde en tysk 4-ciffer service (men der skal nok være en) som også leverer MMS ... kun SMS

8-ciffer ... samme problem - ingen MMS

Fra Sverige skulle der +45 foran 4-cifre ... så kunne de godt finde ud af det hinsidan :)

/Jan

PS. Det er det samme i alle lande. Jeg koder nok snart min egen service op (igen) til modtage ... så skal der bare et simmkort i også hostes i det pågældende land.

Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en update ....

Det gik fint med at sende SMS og MMS her fra Frankfurt. Jeg roamer på Vodafone men med +45 foran kort nummer (4-cifre) og derefter keyword så stryger de lige igennem.

Dog oplever jeg at ved MMS indsættes tekst i både subject og content ... så det må jeg lige kigge på senere..

Bedste hilsner

Jan.

PS.  mangler stadig en engelsk tester :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)