Hej igen,
Du skal gøre kunden så tryg som overhovedet muligt, så tidligt i forløbet. Overraskelser får folk til at springe fra eller tvivle. Er der noget de ikke kan finde på din side så køber de ved "naboen".
Vedr. fragten så er folk vant til det, sender du som brev er det jo ikke vildt mange penge.
Det med at føre kunden direkte til kurven, det skal du overveje ud fra en betragtning om, hvorvidt du normalt sælger mere end en vare, hvis ikke så skal de direkte til kurven. Hvis de derimod køber flere ting og ofte vil handle mere, så skal du have tydeliggjort din kurv med en markant farve, eller lade den udvide sig så man kan se, hvad man har i kurven her og nu. Nethandel skal være nemmere end nemt og alle unødvendige handlinger skal minimeres.
Når jeg tænker FAQ (Frequently Asked questions), så tænker jeg, at du laver en liste over de 15 mest stillede spørgsmål. Hvis du ikke har disse så tænk over det mest relevante. Eksempler kan være:
- Levering: Pris og leveringstid
- Retur: Hvordan?
- Reklamation: Hvordan?
- Kontakt: Hvordan?
- Betaling: Hvilke muligheder?
- Grønland: Sender du til Grønland eller andre lande?
Listen kan blive lang, men hold den til de spørgsmål du VED folk vil spørge om, igen og igen. Lur ved "naboen" :)
Håber det kan bruges.
DBH
Rune