Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Golden Planet webshop ! Feedback

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg startet for første gang en webshop for små 2 år siden. Helt fra nul og havde ingen forstand på webshop og hvad det indebære.

Jeg tingede at jeg ville købe en færdig shop, hvor der stod et lidt større firma bagved. og endte så med at tegne et abonnement hos Golden Planet + div integrationer og moduler. rat peberet omgang hver den første, men når det var første gang så ville jeg heller betale lidt mere og så der var lidt hjælp at hente. 

Jeg vil gerne høre lidt feedback omkring hvad i synges om webshoppen og dens udsene og bruger venlighed. måske hvad i synges er godt eller skidt. JA skriv gerne det der lige falder jer ind. Jeg har aldrig haft nogen til at kikke på webshoppen så det kunne være rigtig dejlig og sjovt at høre hvad i synges og mener.

http://apeshop.dk/

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hurtigt kig på din shop indikerer noget af lidt ældre dato. Er du selv tilfreds med det?

Jeg er ikke vild med farverne, især ikke den røde til links og blå i underoverskrifter. Billedet på baggrunden er jeg heller ikke begejstret for. Det tager fokus og gør bl.a. at de nederste to linjer i footer ikke kan læses. De røde links her lider også under det.

Generelt set er det mit indtryk der mangler ro på siden. Det svarer lidt til at tale med en der konstant råber sit budskab. Man bliver hurtigt træt.

Pas på med stave / slåfejl. Du har en del fejl rundt omkring du ville opdage blot ved at tjekke teksten i et Word dokument. Vær også opmærksom på forkert brug af store begyndelsesbogstaver.

Go' fornøjelse.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke den største fan af Golden Planet, men det er nu engang som det er.

Baggrundstapetet med kvinden ville jeg fjerne som noget af det første. Det er meget forstyrrende. Find noget simpelt, der er mere behageligt at se på.

En lille fejl: ved nogle af priserne er samme beløb angivet med og uden moms.

Har du i øvrigt held med at sælge køretøjerne fra siden? Jeg tænker det kan være svært at sælge noget i den prisklasse over nettet?

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Swingcar

Swingcar.dk:
Et hurtigt kig på din shop indikerer noget af lidt ældre dato. Er du selv tilfreds med det?

Ja og nej kan jeg her svare jeg er godt tilfreds når jeg tinger på det hele er selvlært og når jeg kikker på hvad andre har fået ud af deres goldenplanet løsning. så synges jeg min ligger i den høje ende. ud over selvf dem der har vært ude og betale for at få lavet et helt nyt design til deres GP løsning.

Swingcar.dk:
Jeg er ikke vild med farverne, især ikke den røde til links og blå i underoverskrifter. Billedet på baggrunden er jeg heller ikke begejstret for. Det tager fokus og gør bl.a. at de nederste to linjer i footer ikke kan læses. De røde links her lider også under det.

Farverne er valgt ud fra at vores farver er Blå og hvid, så det meste er forsøgt lavet i de farver, ligesom Vores LOGO, Den røde farve til links er et forsøg på at gøre tydelig opmærksom på at her er et sted man kan komme vidder "et link" det var lidt svært at have standart blå links når alt andet næsten var blå. Noget der kan få mit pis helt op og kåge er at det skod baggrundsbillede ikke kan skalere selv eller virker på en bedre måde. Jeg ville så gerne have at det stod stille og tilpasset sig den størrelse skærm som viser det. så når man rullet ned med musen så var det kun det i mitten altså siden indhold som man rullet ned i. men det kan ikke lade sig gøre når jeg spør inde ved GP, så må jeg hyre er web designer og få ham til at kode om i stylesheetet.

Swingcar.dk:
Generelt set er det mit indtryk der mangler ro på siden. Det svarer lidt til at tale med en der konstant råber sit budskab. Man bliver hurtigt træt.

Det synges jeg er meget interessant, det med at "man taler med en der råber sit budskab" Det er vel meget godt synges jeg. Men det er da ikke så godt hvis man bliver hurtigt træt. Jeg ville rigtig gerne hvis du kunne sætte lidt flere ord på, eller måske udpege på de ting som du mener der skaber den største uro. Eller det er måske baggrundsbilledet og de røde links du her tinger på ?

Swingcar.dk:
Pas på med stave / slåfejl. Du har en del fejl rundt omkring du ville opdage blot ved at tjekke teksten i et Word dokument. Vær også opmærksom på forkert brug af store begyndelsesbogstaver.

Stave fejl osv er noget jeg er totalt dårlig til at se. og jeg begyndte også her for et par mdr siden at skrive de artikler og andet jeg lage op på siden i Word, før skrev jeg bare direkte ind i webshop systemet og selv om du læser teksten i gemmen flere gang så er det bare lidt nemmer af finde stave fejl når der er en rød streg under. Så rigtig godt råd jeg ville ønske jeg havde fået det den gang jeg begyndte af skrive tekst til hjemmesiden.

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjørn

Bjørn - NiceWall.dk:
Jeg er ikke den største fan af Golden Planet, men det er nu engang som det er.

Jeg synges også jeg har tabt mit fan halstørklæde. Men jeg ser det bare næsten som en umulig opgave at flytte til noget andet, jeg har fået tonsvis af henvendelser fra der heller end gerne vil sælge mig en anden webshop løsning. og der er så god så god, men de folk der forsøger at sælge den. gider ikke sætte sig ind i hvad det er for nogen behov jeg har når jeg skal bruge en ny webshop. det hele ender tit i en stor omgangs salgsgas og en masse spildt tid for mig. Så jeg må sige min fan hat er lille men jeg synges ikke jeg har fundet et hold som jeg er støre fan af.

Bjørn - NiceWall.dk:
Baggrundstapetet med kvinden ville jeg fjerne som noget af det første. Det er meget forstyrrende. Find noget simpelt, der er mere behageligt at se på.

Jeg er heller ikke selv tilfreds med baggrunden. Det kunne have været lavet meget bedre men det har der ikke været mulighed for. Og en ens farve som baggrund er bare så kedelig. Virkelig Virkelig kedelig. Så måske du har en god ide til hvad jeg kunne gøre ved baggrunden.

Bjørn - NiceWall.dk:
En lille fejl: ved nogle af priserne er samme beløb angivet med og uden moms.

Hehe jeg kan se du har været inde og kikke på den nye Ape Calessino 200, Ja der kan GP webshoppen ikke håndtere priser men moms og nogen uden moms på et produkt. Jeg kunne vælge imellem at der blev vist en moms pris på 15999,6kr eller ingen moms. og der momsen kun er 11999,60kr så valgte jeg UDEN MOMS og at skrive i teksten inde på produktet hvordan prisen udregnes med moms og afgift.

Bjørn - NiceWall.dk:
Har du i øvrigt held med at sælge køretøjerne fra siden? Jeg tænker det kan være svært at sælge noget i den prisklasse over nettet?

Det er meget få kunder der trykker 50000kr i indkøbs kurven og trækker dankortet i gemmen, men det sker da. men det får en masse til at ringe og gøre køb eller indhente tilbud. ved at vise knappen køb ved køretøjet så viser vi også vi er klar til at handle med det samme, og folk kan sidde der hjemme i ro og udfylde en låne ansøgning til at købe et køretøj hos os. det er rigtig godt. Ellers så er det jo reservedele og tilbehør vi sælger på webshoppen. det er også det den er tiltænkt til. Men tilbage til dit spørgsmål det største problem ved at sælge vare i så store pris klasser over nettet det må jeg sige det er Nets der skal have en urimelig stor sikkerhed, Fx for os så skal vi stille 1,2mil i sikkerhed på vores bank konto hvis vi skal tilbyde dankort som betaling ved så store beløb. De skal have sikkerhed for at der er nogen penge at trække af hvis nu 20 kunder skal have deres penge refunderet på samme tid.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Apeshop.dk:
Farverne er valgt ud fra at vores farver er Blå og hvid, så det meste er forsøgt lavet i de farver, ligesom Vores LOGO, Den røde farve til links er et forsøg på at gøre tydelig opmærksom på at her er et sted man kan komme vidder "et link" det var lidt svært at have standart blå links når alt andet næsten var blå.

Problemet er at du fremhæver alt for meget. Når både det ene, det andet, det tredje og det fjerde er fremhævet er det som om de råber om kap om hvem der råber højest. Resultatet er at det drukner i støj og ingenting bliver fremhævet.

Sørg for at kun det der er vigtigt fremhæves. Intet emne bliver bedre af at presse mere "vigtig" information ind, tværtimod.

Dine links i menuboksen virker ikke elegant med den røde farve. Vi ved god det er en menu med links, ingen grund til at råbe det ud. Når du har den blå farve kan du bruge den mørkeblå bund #042c5c så passer tingene harmonisk sammen.

Brug din browser til at finde koderne og fikse dem lidt, det taget 10 sekunder at ændre menufarven. Så kan du rette det i stylesheet. Det kræver ikke så meget, det lærer du hurtigt. Hiv en demoshop hos dem og leg med den, jeg har selv haft en GP shop i 7 år og man kan godt få meget mere ud af det end deres standard halløj.

Sådan kunne menuen se ud:

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Swingcar.dk

Swingcar.dk:
Problemet er at du fremhæver alt for meget. Når både det ene, det andet, det tredje og det fjerde er fremhævet er det som om de råber om kap om hvem der råber højest. Resultatet er at det drukner i støj og ingenting bliver fremhævet.

Jeg synges faktisk du har ret. Der er for mange ting forskellige steder på siden der "råber" som du udtrykker det, det gør nok man ikke ved hvor man skal kikke først og derfor bliver lidt forvirret. Jeg har længe søgt en slider til at køre i midten af forsiden så alle de vigtige informationer kunne blive samlet der. men jeg har forsøgt rigtig mange gang og få lagt en slider der ind. men GP tillader ikke at det bruges eksekverbare filer på deres shop løsning så jeg har ikke kunne få lagt nogen slider ind. Rigtig ØV og lort. Men de siger jeg må vente til deres version 6 kommer på gaden, der er en indbygget slider som jeg kan bruge.

Swingcar.dk:
Dine links i menuboksen virker ikke elegant med den røde farve. Vi ved god det er en menu med links, ingen grund til at råbe det ud. Når du har den blå farve kan du bruge den mørkeblå bund #042c5c så passer tingene harmonisk sammen.

Du har nok også ret i at den røde farve ikke er helt god.

Swingcar.dk:
Brug din browser til at finde koderne og fikse dem lidt, det taget 10 sekunder at ændre menufarven. Så kan du rette det i stylesheet. Det kræver ikke så meget, det lærer du hurtigt. Hiv en demoshop hos dem og leg med den, jeg har selv haft en GP shop i 7 år og man kan godt få meget mere ud af det end deres standard halløj.

Faktisk så har jeg lige fået en demo shop fra dem, som er i version 6. V6 er efter GP eget udsagn kun et design løft den har fået og alle funktioner er de samme. Jeg er i gang med at se hvordan jeg skal få min webshop til at virke i V6. Du kan lige prøve og se den her http://demo22128.gpdemo.com/ Det ser ud til jeg skal bruge 100 vis af timer på at få sat mine ting om til det nye design.

Faktisk så bunder mit indlæg her ind nok i at jeg søger noget feedback på den shop jeg har i dag. fordi jeg skal finde ud af om det er den jeg skal beholde eller om jeg skal i gang med at flytte den over til v6 fra GP eller om jeg skal ud i noget helt nyt.

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synges bare http://demo22128.gpdemo.com/ altså v6 fra GP. virker som et sted man skal sælge tøj og små ting til mobil telefoner. jeg har lidt svært ved at se hvordan mine reservedels tegninger skal virke der inde. Fx så ser mine reservedels sider sådan her ud i dag. http://apeshop.dk/reservedele-111/reservedele-til-piaggio-ape-50-2009-140/splittegninger-141/bag-karosseridele-247/ med den nye vil det komme til at se sådan her ud http://demo22128.gpdemo.com/bag-karosseridele-40/ det synges jeg ikke er så meget bedre. eller hvad synges i ? er jeg helt galt på det. eller skal jeg bare beholde det jeg har og rette til.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)