Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deniro - bogføring af momsfrie renter på købsfaktura

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Boligraadgiver.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Er netop startet bogføring i Dinero. Jeg er ved at bogføre et køb på hhv. alm. køb med moms samt et rentebeløb, som er uden moms.

Hvordan bogføres dette i Deniro - jeg kan ikke vælge "ikke-fradragsberettiget renter" som konto...

Skal det bogføres under "Diverse eksl. moms"? Men så kommer det jo ikke rigtig ind i regnskabet. Løsningen kan måske være denne med et efterfølgende finansbilag, som udligner og flytter over på den rigtige konto....???

På forhånd tak for jeres svar!

Gitte

Fra Sorø
Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Fra  DOBSON - Regnskaber & Bogføring Skrevet kl. 14:46

Hej Gitte

Har du ikke en konto i din kontoplan der hedder noget med 'renter kreditorer' f.eks.?

Ellers opret denne under finansielle udgifter i dit regnskab, samme gruppe som renter fra bank.

VH

Ditte

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Boligraadgiver.dk Skrevet kl. 15:26

Hej Ditte!

Tak for dit svar :-)

Der er ikke noget, der hedder "renter kreditorer" - men der er en konto der hedder "diverse ekskl. moms". Og det vil alt andet lige være de eneste beløb, der skal medtages på denne konto.

Når jeg opretter en købsfaktura bogfører jeg selve købet (TDC) på omkostningskontoen for telefon. Men renten kan jeg ikke bogføre direkte på "ikke-fradragsberettigede renter".

alternativt skal jeg lave et finansbilag hvor jeg flytter fra "diverse ekskl. moms" til "ikke fradragsberettigede renter"?? Men jeg vil helst, at bogføringen hænger sammen..... :-)

Hilsen

Gitte

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)